  • Data: 2011-02-14 11:38:25
    Temat: Re: Dawno nie bylo projektu do oceny wiec daję;)0
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Lut, 11:06, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie... Kolega Adam grzeje prądem i dogrzewa kominkiem.
    > U mnie sam węgiel - na razie - i żadnych dogrzewań.

    Kominkiem dogrzewam w tym roku. W zeszlym kupilem 4m3 drewna,
    przywiezli 2,5m3 (po ulozeniu), a palilo sie to jak 1m3 bo bylo mokre
    jak cholera (swiezo sciete). Pozatym w zeszlym roku mialem jeszcze
    mnostwo mostkow cieplnych i niedorobek :) W tym roku nie powiem ile
    kWh mi pojdzie bo w tym roku rzeczywiscie grzeje sporo kominkiem ale
    na pewno znacznie mniej niz w zeszlym - szacuje na 12-14 tys kWh
    energii. Tona wegla w samym styczniu to bardzo duzo - moj sasiad w
    domku 110m2 spala 2,5 tony na caly rok (lacznie z CWU w lato) - domek
    z pustakow keramzytowych ocieplony bodaj 10 czy 12 cm styro.

    > Nie sądzę, by było to jakoś baaardzo dużo :-) szczególnie przy
    > ogrzewaniu węglem.

    Zrodlo ciepla nie ma tu nic do rzeczy! Chodzi mi o samo zuzycie. 5 tys
    kWh w samym styczniu to naprawde sporo. Kumpel grzejacy dom ponad
    200m2 pompa ciepla zuzyl w styczniu 697,2kWh czyli przy COPie 3,5 =
    2440kWh - polowe tego co Ty! A on grzeje pierwszy sezon i tez ma
    jeszcze sporo niedociagniec :)
    pozdr.

    --
    Adam