eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 14 May 2024 11:52:49 -0500
    <1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
    <v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    On 2024-05-05 09:44, io wrote:

    > Niepodłączone też zwracają się. Podłączone ... ktoś inny z tego korzysta.

    Zwracaja sie niebotycznie dlugo jakby mialy ladowac auto.

    Musi zajsc zestaw warunkow zeby sie zwrocily.
    Liczmy 15kpln za zestaw 6kW.
    Taki zestaw da nam jakies 6000kWh na rok.
    To z grubsza 80 ladowan przy zasiegu okolo 500km.
    Czyli jakies 40kkm. Niby ladnie. Ale tylko jak auto stoi pod domem zeby
    sie ladowalo. Albo tylko jak siec odbierze energie a potem ja odda. A to
    nie zawsze jest mozliwe.

    Odpowiednik przebiegu w dizlu to jakies 13kpln za paliwo.

    Tyle ze zwykle auto nieelektryczne jest o dobre 40-50kpln tansze czyli
    wyrownanie w optymalnych warunkach to jakies 4-5 lat.

    Dopiero potem mamy zyski.

    Ale nawet wtedy zero gwarancji ze nikt podatkami sytuacji nie zmieni ani
    auto nie bedzie wymagac remontu bo bateria zdechla ani falownik nie
    bedzie wymagal wymiany/naprawy itp.

    Mamy juz pomalu 15 rok transformacji i nadal to jest kiła i mogiła.

    Cala elektryfikacja polega na tym ze weglowki buforuja te wszystkie
    gorki i dolki. Wytniesz weglowki to wszystko sie sklada jak domek z kart.

    --
    Lukasz