eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 16 May 2024 11:03:24 +0200
    <1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
    <v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v204t1$hta$1$ptoki@news.chmurka.net>
    <v20mpt$1u8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v23aho$u0n$1$jacekrut@news.chmurka.net>

    W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Ile smrodu i brudu musi powstać żeby wydobyć te 30kg litu na elektryka?

    A ile by wydobyć i przetworzyć ropę?

    > Jak narzekasz na diesla to co powiesz o benzyniaku na LPG?

    Nie wiem czy na dizla. Ja zasadniczo narzekam na samochody, które
    smrodzą. Pewnie dizle, ale tak całkiem pewności nie ma. Może na olej
    słonecznikowy.

    > On też smrodzi emitując CO2 i H2O?

    1 litr oleju na 1000km. Tyle zużywał mój samochód na LPG. Stary był, ale
    przecież nagle mu się nie zrobiło tylko przez lata mu się pogarszało i
    tak jeździł. Czyli LPG mu nie pomógł :-)

    > Mam C3 Picasso 1.4 benzyna z LPG.
    > Spala średnio z włączoną klimą 120km/h na autostradzie/ekspresówce
    > 8,5l LPG/100km.
    >
    > Gdy jeżdżę po mieście do 60km/h i poza miastem do 100km/h schodzę na
    > 6,8-7,5l/100km LPG.
    >
    > Ile zużyje elektryk prądu przy +30 stopniach C

    Kabriolet? Nie wiem. Pewnie tyle co zawsze.

    > tak jak rok temu w lato
    > przy włączonej klimie i jazdy autostradowej 120km/h oraz 140km/h?

    Przez rok tak jeździłeś?

    > Lub w zimę przy -10 stopniach C jak włączysz grzanie?

    Tam się nie załącza grzania tylko pompę ciepła.

    > Jakoś nikt nie chce się chwalić wtedy osiągami...

    Idź na jakieś forum elektryków. Tam w stopkach podają zużycie w Wh.
    Elektrowóz albo co tam znajdziesz. U mnie wychodzi zdaje się 122Wh/km.

    > To jest wyznacznik dla mnie opłacalności gdy auto kupiłem za 20kzł
    > LPG dołożyłem za 3kzł i jeżdżę po 21,5zł/100km już od roku.
    > Dokładnie 13 miesięcy. Zrobiłem w tym czasie 27kkm.

    Jak o opłacalność chodzi to najtańsze są wyeksploatowane smrody. Ten co
    palił litro oleju sprzedawałem za 2500 zdaje się. Dawno temu, nie pamiętam.

    > Elektryk zużywa ile kW/km? 19? 25?

    122Wh/km :-) Nie każdy oczywiście. Ale widać, że pojęcia nie masz. Na
    100km chyba chciałeś a nie 1km. 100 razy więcej, ale Tobie jak widać nie
    robi różnicy :-) Takie to właśnie rozważania.

    > Ostatnio czytałem o ładowaniu na szybkiej ładowarce elektryka:
    > 2,78zł/kW :)
    >
    > To ile wyjdzie na 100km?
    >
    > Po 5 latach i 1000 - 1500 cyklach  ładowania ile pojemności z baterii
    > zostanie?

    A ile zostało w moim elektryku, że nie zgłaszam problemu z baterią?
    Mógłbym przecież zgłosić, co mi tam. A jednak nie zgłaszam. Powiem
    więcej, mam porównanie baterii w różnym wieku. Za mało jeżdżę? No może
    za mało, może nie chodzi o to by jeździć więcej.