eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 13:16:55
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 16 May 2024 12:49:30 +0200, io wrote:
    > W dniu 16.05.2024 o 11:18, J.F pisze:
    >> On Thu, 16 May 2024 11:03:24 +0200, io wrote:
    >>> W dniu 15.05.2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:
    >>>> W dniu 14.05.2024 o 23:58, io pisze:
    >>>>> W dniu 14.05.2024 o 18:52, ptoki pisze:
    >>
    >>>> Jak narzekasz na diesla to co powiesz o benzyniaku na LPG?
    >>>
    >>> Nie wiem czy na dizla. Ja zasadniczo narzekam na samochody, które
    >>> smrodzą. Pewnie dizle, ale tak całkiem pewności nie ma. Może na olej
    >>> słonecznikowy.
    >>
    >> Diesel na oleju roślinnym ponoć też smrodzi, tylko inaczej, bardziej
    >> frytkowo :-)
    >
    > No właśnie takie ostatnio mam refleksje z jazd po ulicach. To już może
    > nie chodzi o to, że dizel tylko na czym jedzie.

    Jeszcze 2-3 lata nic nie pisałem o smrodzie na ulicach.

    Ale potem zaczęło mi śmierdziec w kabinie.
    I nie wiedziałem - moje, czy cudze.

    Miałem jakąs dziurke w wydechu, dziurkę podobno załatali,
    a smierdziało dalej :-) Nie zawsze, czasami.
    Szczegolnie jak stałem za kims blisko w korku.

    No i nadal nie wiem - moje, czy cudze :-)
    Smród bywa różny, więc chyba cudze też.

    Ale muszę przyznac, ze czasem w korku wystarczy okno otworzyc,
    i czuc, ze to cała ulica smierdzi ...

    >>> 1 litr oleju na 1000km. Tyle zużywał mój samochód na LPG. Stary był, ale
    >>> przecież nagle mu się nie zrobiło tylko przez lata mu się pogarszało i
    >>> tak jeździł. Czyli LPG mu nie pomógł :-)
    >>
    >> Moja stara sierra benzynowa, z przebiegiem nieokreslonym (13 lat),
    >> brała oleju sporo -ok 0.5l/1000km.
    >> Założyłem LPG, i 100kkm póżniej nadal brała ok 0.5l oleju na 1000km.
    >> Czyli LPG jej też nie zaszkodził :-)
    >
    > Ale widzisz, mimo wszystko podobne osiągi tego spalania miały. Raczej
    > absurdalne, ale miało być tanio to było.

    Tak jest. Ale u mnie LPG najwyraźniej nie szkodził :-)

    >> Taka ilość oleju już smierdzi ... ale przecież nie mnie :-)
    >
    > Tak jest, sporo tych dyskusji jest w tym duchu, że komuś się nie opłaca
    > zadbać o brak tego smrodu. Można to zrozumieć, ale przecież nie poprzeć.

    Ja tam uważałem, że jakby ludzie chcieli, żebym im nie smrodził,
    to powinni znieść zaporowe cła na nowsze samochody :-P

    No ale czasy się zmieniły, ceł już prawie nie ma, akcyza nieduża,
    a na używane bardzo nieduża :-)

    Zawsze można wprowadzic podatek "drogowy" uzależniony od czystości
    spalin. Tylko co z VW ? :-)

    >>>> Mam C3 Picasso 1.4 benzyna z LPG.
    >>>> Spala średnio z włączoną klimą 120km/h na autostradzie/ekspresówce
    >>>> 8,5l LPG/100km.
    >>>>
    >>>> Gdy jeżdżę po mieście do 60km/h i poza miastem do 100km/h schodzę na
    >>>> 6,8-7,5l/100km LPG.
    >>
    >> A bez klimy?
    >>
    >> A moj diesel odwrotnie - na autostradzie ok 7, a nie ograniczam się do
    >> 120, a w miescie rośnie :-)
    >>
    >>>> Ile zużyje elektryk prądu przy +30 stopniach C
    >>>
    >>> Kabriolet? Nie wiem. Pewnie tyle co zawsze.
    >>
    >> Kabrioletu nie podejrzewamy :-)
    >
    > Kabriolet ma klimatyzację o jakiej nie śniło się użytkownikom pomp
    > ciepła, pisałem o tym wiele razy.

    No ale u nas kabrioletów prawie nie ma.

    A elektryczny kabriolet ... no była Tesla, ale też już chyba nie robią
    :-)

    >>>> Lub w zimę przy -10 stopniach C jak włączysz grzanie?
    >>> Tam się nie załącza grzania tylko pompę ciepła.
    >>
    >> Ale swoje też bierze.
    >>
    >> Poza tym przy 20kW w silniku i falowniku jest troche strat, pompa
    >> ciepła chyba niepotrzebna ... po pewnym czasie.
    >> W miejskich korkach ... ale wtedy i o ładowanie łatwiej :-)
    >
    > Wiadomo, że jak nie ma 50% strat KILKUSET KILOWATOWEGO silnika
    > spalinowego to jakoś to jednak trzeba zrobić.

    Ten silnik przy spokojnej jezdzie jest zasilany 20kW.
    W miescie może nawet mniej. I z przerwami na światła.

    Poza tym możesz sobie nagrzać przed wyjazdem prądem z gniazdka.
    Na miejską trasę starczy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1