eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 18:59:36
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Nie wiem jak sobie radzili, fakt, ze przodujące firmy w osprzęcie
    > LPG to włoskie i holenderskie.
    >
    > No ale przecież tak po garażowemu to się tego nie zrobi.

    A właśnie że zrobi. Podczas kolejnego kryzysu, już tego krajowego,
    kiedy benzyna była na kartki, znajomy "robił gaz" w maluchach.
    Turystyczna butla była w komorze silnika. Na wiele nie starczała,
    ale zasięg się zwiększał. Jeździł często z Warszawy do Katowic i miał
    dokładnie wyliczone gdzie ile czego spali.

    > A sam LPG skąd? Przecież to produkt uboczny z destylacji ropy.
    > Nie ma ropy, to nie ma i LPG.
    > No chyba, ze we włoskim klimacie jest/był nadmiar LPG na rynku ...
    > i w dodatku nie miał dużego podatku.

    Agip (tak się wtedy ich cepeen nazywał) musiał destylować. Włosi
    lubią gotować na drewnie, więc pewnie sporo zostawało.

    --
    Jarek