eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-17 00:23:02
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.05.2024 o 23:37, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Późno chyba było jak pisałem i rzeczywiście miało być na 100km.
    > Wychodzi że 12kW/100km czyli przy prądzie z domu z gniazdka to nawet
    > tanio wyjdzie :) 8,5zł/100km
    > Gdybyś chciał na szybkiej ładowarce na mieście to naładować to
    > 2,7*12=30żł/100km to już szału nie ma.

    No ale nie chcę i nie wydaje mi się bym po to elektryka kupował by go
    tanio ładować. No ale jest tanio, 1/10 spalinówki, czyli nie ma sensu
    spalinówki odpalać. Nic nie wnosi, że mogę nią zrobić 700km na jednym
    baku i rozwinąć 250km/h. Tylko problemy z chujkami co to pilnują swojego
    bezpieczeństwa finansowego żerując na zwykłym obywatelu zamiast
    prawdziwych przestępców ścigać. Ścierwo nie ma żadnych oporów by
    uczciwych ludzi szykanować. No ale to się nie bierze znikąd. Ludzie
    jakieś złudzenia mają i chodzą jednak na te wybory. I potem taki jeden z
    drugim czuje się uprawniony zamiast wstydzić się.

    > takie zużycie to po mieście do 50km/h czy poza przy 100km/h?

    Przecież to Twizy. Małe, lekkie, dynamiczne. Ale do jazd lokalnych. Jak
    se po mieście jedziesz to nie potrzebujesz dużego samochodu tylko mały.
    Nie potrzebujesz rozwijać dużej prędkości tylko szybko wystartować. I
    tak dokładnie jest.

    > Jakie robisz przebiegi rocznie?
    > Jak masz firmę i chcesz koszty to ok ale wydawać kilkaset tyś zł
    > co 4 lata na auto prywatnie?

    Se zobacz ile kosztuje na oto.. czy tam gdzie indziej. 20 tys zł.

    > Za prąd grosze ale amortyzacja po 3kzł/miesiąc?

    W kółko to samo. Wsadź sobie rurę wydechową swojego rzęcha do kabiny jak
    Ci nie robi różnicy.