  • Data: 2012-01-19 20:41:07
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57d7e935-2d53-45cf-aa89-eae6871ef985@t30g2000vb
    x.googlegroups.com...
    On 19 Sty, 18:33, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    > Powstaje zatem praktyczny problem,- czy np. warstwa ciągła kleju i ciągłą
    > warstwa styropianu stanowi wystarczającą izolację paroszczelną?

    Nie stanowi. Nie da sie polaczyc szczelnie styropianu - zobacz sobie
    na fotki termowizji budynkow ocieplonych z zewnatrz - ZAWSZE gdzies
    znajda sie drobne mostki :) W domu przeciez jest cieplej niz na
    zewnatrz, para dziala pod jakimstam cisnieniem. Wcisnie sie absolutnie
    w kazda najmniejsza szczelinke - nie da sie tej izolacji polozyc
    idealnie szczelnie, a nawet jak sie to zrobi - to z czasem gdzies moze
    pojawic sie rysa, czy pekniecie (na KG to przeciez standard) i juz
    jest miejsce na wdarcie sie pary... Miejsca przy parapetach, drzwiach,
    oknach - ten dom musialby zegarmistrz budowac zeby zrobic wszystko
    poprawnie ;)
    pozdr.

    No a gdyby scianę przed przyklejeniem styropianu potraktować tak jak przy
    wykonywaniu izolacji fundamentów tj. wysmarować np. jakąs masą
    bitumiczno-kauczukową, w rodzaju dysperbitu?
    Kombinuję, poniewaz chciałbym bez robienia tradycyjnego stelaża ocieplić od
    wewnątrz (na zewnątrz mam połozoną okładzinę z piaskowca) kilka scian w
    przyziemiu.