  • Data: 2010-01-26 12:22:08
    Temat: Re: Dlaczego przemarzają okna PCV i jak temu zaradzić?
    Od: trud <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:29:03 +0100, Rob napisał(a):

    > Witam.
    >
    > W związku z bardzo niskimi temperaturami na zewnątrz pojawiła mi się skraplająca
    > się para wodna na dolnym odcinku szyb oraz profili w oknach PCV tuż nad
    > parapetem. Doszło nawet do tego, że pojawił się tam lód. Jak temu zaradzić
    > niekoniecznie teraz, ale na przyszłe podobne zimy? Jaka może być tego przyczyna?

    Duża wilgotność powietrza wewnątrz. Okna PVC przemarzają, bo taka ich
    konstrukcja. Wewnętrzna szyba w zespoleniu jest po całej swojej krawędzi
    owiewana powietrzem z zewnątrz. Dzieje się tak, dlatego że komora szklenia
    posiada otwory, dołem odwadniające a górą odpowietrzające. Powoduje to
    stałą cyrkulacje powietrza wewnątrz skrzydła i wychładzanie szyby po
    krawędzi. Do tego dokłada się jeszcze aluminiowa ramka miedzy szybami.
    Technicznie można to poprawić, ale jest to bardzo trudne i pracochłonne.
    Można też po prostu obniżyć wilgotność powietrza w pomieszczeniu, ale to z
    kolei jest mało zdrowe. Chyba.
    Dodatkową atrakcją tego przemarzania jest jeszcze pleśń, która się pojawi
    lub już się pojawiła na uszczelce listwy przyszybowej.

    --
    pozdrawiam
    trud