  • Data: 2009-04-13 12:37:47
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > A najlepiej jak zburzysz sciane i postawisz nową .
    > I dasz nowe kable oczywiscie.
    > Jak sie czyta takich idiotow to rece opadają!!!!

    Nie bylbym taki pewny, nawet bez tych wykrzyknikow. Otoz sprawa jest troche
    bardziej zlozona, niz Ci sie wydaje.
    Pisze to nawet nie do Ciebie a dla Wielu innych, ktorzy to czytaja. Wiec np.
    ja nie wypowiadam sie na ten temat a to z prostwgo powodu, iz dawanie rady
    typu zastosuj butapren, zaizoluj tasma, zafukaj dziure pianka i zapomnij, moga
    okazac sie grozne w skutkach.
    Otoz pisze to na podstawie swych doswiadczen (tu w Usa) gdzie te sprawy zaszly
    juz do absurdu. Otoz po wykonaniu instalacji, przyjezadza inspektor elektryk i
    o dziwo, nie sprawdza polaczen w puszkach, czy sruby sa dokrecone, srednic
    przewodow i innych istotnych dla bezpieczenstwa i eksploatacji dupereli lecz
    liczy ilosc gniazdek. Tak robil u mnie, ktory sam sobie instalacje pod
    nadzorem zaprzyjaznionego elektryka wykonalem, stad to wiem.
    No wiec ja do tego elektryka z galonem, (3.64 l) wodki, ze mi inspektor
    wszystko pieknie odebral tylko po licho on te mi gniazdka liczyl i w protokole
    zapisal - zapytalem. A elektryk na to: sluchaj jak ci sie chalupa spali to te
    gniazdka zostaja i pierwsze co robi agent ubezpieczeniowy, to on znowu te
    gniazdka wiszace na drutach liczy. A wiesz po co? Po to, aby gdy naliczy jedno
    wiecej niz bylo w protokole, miec podstawe do niewyplacenia odszkodowania!
    Okaze sie zaraz, ze to gniazdko zalozone zapewne niefachowo, zaiskrzyko i
    stalo sie zarzewiem pozaru... Kapujesz? A co dopiero, gdy na czerwonych od
    zaru drutach zobaczy skretke wiszaca w powietrzu bez puszki? Kryminal za to
    grozi. Wiec dlatego, ze mimo iz uwazam tak jak Ty, nie udzielam rad
    niezgodnych z obowiazujacym prawem. Alleluja.
    Pzdr
    Tornad