  • Data: 2009-04-14 13:53:13
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare pisze:

    > Ależ to jest dokładnie w Prawie budowlanym opisane i tu Plumpi ma
    > zupełną rację. Każda zmiana instalacji z wyjątkiem naprawy czyli
    > usunięcia awarii, czyli odtworzenia stanu sprzed awarii wymaga
    > zgłoszenia budowy (zgłoszenia, nie pozwolenia). Aby takie zgłoszenie
    > przyjąć urząd miasta, gminy (niepotrzebne skreślić) zawsze zarząda
    > projektu od uprawnionej osoby.

    Az sobie zadalem trud przeczytania calego prawa budowlanego, pobieznie
    ale jednak. Nigdzie stosownego fragmentu nie znalazlem. Jesli
    przeoczylem to bede zobowiazany za wskazanie miejsca.
    Nasuwa mi sie jeszcze jedna uwaga - art. 61 narzuca bardzo ogolne
    obowiazki na wlasciciela, ale kategorycznie uzywajac terminu ze
    wlasciciel jest zobowiazany, art. 62 precyzuje i wymienia co *powinno*
    sie robic, a nie co *musi* byc zrobione nie precyzujac sankcji co bedzie
    jesli nie zrobimy tego. Teraz w rozdziale 9 "Przepisy karne" mamy
    wymienione kary, ktore nas spotkaja jak cos zrobimy nie tak. I o ile
    jest kara jesli nie spelniamy wymogow art. 61 (co IMHO jest logiczne) to
    nic nie wspomina sie co jesli nie bedziemy spelniac wymogow art. 62.
    Wnioskuje z tego, ze art. 62 zawiera tylko zalecenia, a nie wymogi, w
    kazdym razie przy ich niespelnieniu nic nam nie grozi. Albo raczej nic
    nam nie grozi dopoki nic sie nie stanie. PINB czy inne instytucje moga
    na nas nalozyc kare jesli nasza instalacja jest wadliwa, ale nie
    dlatego, ze nie mamy papierka.
    Nie jestem prawnikiem wiec moge bardzo sie myslic w mojej interpretacji,
    ale wydaje sie ona byc logiczna, a wnioski zgodne ze zdrowym rozsadkiem.