    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do przemyślenia
    Date: Sun, 19 Apr 2009 22:07:14 +0200

    news:gsfqet$r4j$1@news.onet.pl...

    > Jacku zarty to ja lubię ale z tym zestawieniem przesadziłeś. U mnie
    > instalacja została zrobiona za pomoca młotowiertarki z marketu za 129zł i
    > otwornicy za 25zł. No i oczywiście kombinerki itp. Koszt narzedzi max
    > 500zł. Miesci sie to w bagazniku fieta 126P
    > U mnie nie robił tego nawet Henio. Zrobiłem sam. Zapłaciłem tylko za
    > pomiary i rozdzielnie.

    A czym się przekuwałeś poprzez stropy i ściany ?
    Drabiny też zapewne nie używałeś ?
    Kable oczywiście tylko po ścianach bez wkuwania, no bo jakoś nie widzę, żeby
    je wykuć młotowiertarką z marketu ? Chyba, ze budowałeś z Ytonga i bruzdy
    drapałeś wiertłem ;)
    Poza tym ile Ci to zajęło czasu ? Z całą pewnością o wiele dłużej niż
    firmie.

    Widzisz Ty bierzesz pod uwagę tylko i wyłącznie swój przypadek, Twoją
    instalację oraz technologię montażu, która u Ciebie została zastosowana.
    Ja idąc na roboty spotykam się z przeróżnymi materiałami i muszę być
    przygotowany do wykonania w każdym materiale i w każdej tewchnologii. U
    jednego robię w Ytongu, u innego w Silce, a jeszcze u innego w Maxie lub w
    kostrukcji szkieletowej.
    Ty natomiast kupiłeś takie narzędzia, któe były Ci niezbędne. Ja natomiast
    muszę mieć wszystkie, jakie tylko mogą mi być pootrzebne.

> [...]
    > "promocyjna cena centrali czujek itp okazała się tak promocyjna ze sam bez
    > łaski kupiłem to 15% taniej. Robocizna: wybrałem Heńka- pracownika FIRMY-
    > zrobił mi to za 400zł.
    >
    > Teraz porównaj- fundamenty- potrazebna była koparke betoniarka, deski,
    > wykopy, szalowanie, zbrojenia, zalewanie, murowanie- robota dla kilku osób
    > na kilka dni przy pomocy cieżkego sprzetu.
    > Alarm: robota na dwa popołudnai dla jednej osoby(8czujek+ centralka+ dwie
    > klawiatury). Sprzęt potzrebny mieści sie w walizce.
    > Jak widać z powyższego przedstawiciel FIRMY z branzy instalatorskiej

    Zapominasz o wiedzy, której poznanie zajmuje sporo czasu i pieniędzy.
    Co zaś się tyczy pracownika - no cóż jest to typowy złodziej, który okradł
    firmę, w której pracuje.
    Powinien zostać wyrzucony na zbity pysk.
    Choć 2000zł za robotę to faktycznie mi się wydaje trochę za dużo.

    > Heniowei solidni dalej bedą zbierac zamówienia na pól roku do przodu.

    Ale to tylko dlatego, że są tańsi. Klientas nie obchodzi czy Henio ukradł,
    czy oszukał państwo, czy orżnął sąsiada. Najważniejsze, żeby Pan Henio
    zrobił taniej jak firma, która uczciwie płaci podatki i nie kradnie
    materiałów, ani klientów.