    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do przemyślenia
    Date: Sun, 19 Apr 2009 22:37:33 +0200

    news:gsg09l$eqt$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czym się przekuwałeś poprzez stropy i ściany ?

    Młotowiertarką bodajże Omega z marketu za 139zł.

    > Drabiny też zapewne nie używałeś ?

    Uzywałem bo mam i nie kupowałem jej specjalnie do instalacji

    > Kable oczywiście tylko po ścianach bez wkuwania, no bo jakoś nie widzę,
    > żeby je wykuć młotowiertarką z marketu ? Chyba, ze budowałeś z Ytonga i
    > bruzdy drapałeś wiertłem ;)

    Budowałem z suporeksu bruzd nie robiłem b po co, przewody mocowałem takimi
    plastikowymi uchwytkami do sciany i przewody zostały zatynkowane

    > Poza tym ile Ci to zajęło czasu ? Z całą pewnością o wiele dłużej niż
    > firmie.

    Mi to zajeło kilka dni, FIRMA zrobiłaby to pewnie par dni krócej ale kilka
    razy drożej

    > Widzisz Ty bierzesz pod uwagę tylko i wyłącznie swój przypadek, Twoją
    > instalację oraz technologię montażu, która u Ciebie została zastosowana.

    Dokładnie tak. A co w elektryce masz za różne technologie? Ściany albio z
    suporeksu albo porothermu, kable te same, stropy i tu i tu. Jacku nie
    przesadzaj z tymi komplikacjami. Powtórzę: w budowlance noblistów nie ma- to
    stosunkowo nieskomplikowana dziedzina.

    > Ja idąc na roboty spotykam się z przeróżnymi materiałami i muszę być
    > przygotowany do wykonania w każdym materiale i w każdej tewchnologii. U
    > jednego robię w Ytongu, u innego w Silce, a jeszcze u innego w Maxie lub w
    > kostrukcji szkieletowej.

    I u każdego uzywsz inyych wiertarek, innych szczypiec?. A drabiny te same
    czy inne?

    > Ty natomiast kupiłeś takie narzędzia, któe były Ci niezbędne. Ja natomiast
    > muszę mieć wszystkie, jakie tylko mogą mi być pootrzebne.

    Kominiarz tez czysci raz komin murowanuy, raz systemowy i co z tego. Robisz
    to co robisz to musisz miec do tego narzedzia

    > Zapominasz o wiedzy, której poznanie zajmuje sporo czasu i pieniędzy.

    A gość od fundamentów to wiedzy nie musiał zdobywać?

    > Co zaś się tyczy pracownika - no cóż jest to typowy złodziej, który okradł
    > firmę, w której pracuje.
    > Powinien zostać wyrzucony na zbity pysk.

    Tylko ze wtedy właścicel FIRMY musiałby wskoczyć w drelich i popindalać sam

    > Choć 2000zł za robotę to faktycznie mi się wydaje trochę za dużo.

    Robił to po godzinach. Okradł pewnie budżet Państwa bo nie zapłacił podatku-
    ale włascicel FIRMY też za dużo by pewnie nie zpałacił(dobra księgowa to
    skarb)

    > Ale to tylko dlatego, że są tańsi. Klienta nie obchodzi czy Henio ukradł,
    > czy oszukał państwo, czy orżnął sąsiada. Najważniejsze, żeby Pan Henio
    > zrobił taniej jak firma, która uczciwie płaci podatki i nie kradnie
    > materiałów, ani klientów.,,
    Ale jak zatrudniałem FIRMĘ to też mnie nie obchodziło czy płaci ona podatki,
    zusy itp. Czy Ty Jacku jak korzystasz np z usług biura rachunkowego to
    dociekasz czy to biuro płaci wszyskie swoje podatki, czy za osoby tam
    zatrudnione sa odprowadzane ZUSy itp.?
    Czy jak kupujesz w sklepie za rogiem kabanosy Constar to zastanawiasz się
    czy Pani sprzedawczyni jest zatrudniona zgodnie z prawm. Czy nie sa łamane
    prawa pracownika. Czy nie dziw Cię że ta Pani jest w sklepie od 6 rano do 6
    wieczorem przez 6 dni w tygodniu?

    Kris