  • Data: 2009-10-06 18:13:17
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > wykonywanej pracy, nie ilosc. Wydajnosc to np. litry na minute, litr jak
    > wiadomo nie jest jednostka pracy czy energii no i gdzie tu wat? Wspomniany
    > metr rurki o mocy jakiejs tam okreska nam ile juli moze przekazac w ciagu
    > jednej sekundy a nie ile juli razem do pomieszczenia by zapewnic ich stala
    > ilosc (traca metafora). Im wiecej jest rury tym wiecej juli mozesz
    > dostarczyc w tym samym czasie. Roznica temperatur nic do mocy nie ma, bo
    > ilosc energii w czasie jest taka sama. Zmniejsza sie tylko jej przekazywanie

    Plączesz się w zeznaniach.

    IMHO twoja definicja wydajności jest do niczego. 100W energia może
    przekazać kilka GJ energii. Czy to oznacza, że ma dużą wydajność ogrzewania.

    Jedyny sens liczenia wydajności to właśnie moc. Masz w pomieszczeniu
    stałe straty w jednostce czasu (tzn. budynek o T=20C w otoczeniu T=-20
    oddaje w każdej sekundzie stałą ilość energii). Ażeby utrzymać stałą
    temperaturę w środku musisz dostarczać dokładnie tyle energii ile traci,
    czyli ogrzewanie musi mieć jakąś moc.

    Jeśli masz lepszą definicję wydajności to podaj wzór.

    Natomiast w kwestii podłogówki to chyba nie do końca przeczytałeś
    wszystkie moje założenia. A są one takie:

    1. Podłoga (wylewka) ma stałą powierzchnię
    2. Temperatura pomieszczenia jest stała
    3. Straty ciepła w pomieszczeniu są stałe w jednostce czasu
    4. Temperatura podłogi wynosi dokładnie 35C (nie chcemy przegrać
    podłogi, prawda?)

    Przy takich założeniach ilość przekazywanej energii w jednostce czasu
    jest stała (stała jest różnica temperatur, powierzchnia grzejnika).
    Dodanie rurek nic nie da, bo będziesz musiał zmniejszyć
    przepływ/temperaturę wody by nie przekroczyć stałej temperatury podłogi
    wynoszącej 35C.

    > postaci betonu. Nadal uwazam, ze powinien to skonsultowac z kims madrzejszym
    > na miejscu.

    Jestem dokładnie tego samego zdania :-)

    M.