  • 1. Data: 2009-10-03 19:17:03
    Temat: Do użytkowników podłogówek
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    W przeszłości miałem grzejnik ok 2kW na 20m kw powierzchni.
    Termometr na przeciwległej ścianie potrafił pokazać nawet 23 st C podczas grzania
    (zasilanie ok 80stC)
    Teraz na podłodze leżą mi alupexy,jeszcze nie pod jastrychem. W zasadzie ich moc
    powinna być
    zbliżona do owych 2kW, jak mówił instalator, ale grzeję sobie teraz ćwiczebnie,
    puszczam max 45stC,
    a ten sam termometr pokazuje lekko ponad 18 st i ani trochę więcej.A do mrozów
    przecież daleko..
    Pytanie:
    czy odczuwalny komfort cieplny (stopy) spowoduje to samo co poprzednio- czyli 24 st C
    na wysokości
    2m od podłogi, czy mam sie jednak niepokoić brakiem mocy?

  • 2. Data: 2009-10-03 19:29:48
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    ciepło masz od samego dołu, a to jak wiadomo idzie do góry

    ideą podłogówki jest właśnie to, ze nizsza temperatura zapewnia ten sam
    komfort cieplny

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-10-03 19:38:10
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > ciepło masz od samego dołu, a to jak wiadomo idzie do góry

    Podlogowki tego nie wiedza, i u nich cieplo jakos nie idzie do gory...

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 4. Data: 2009-10-03 20:30:56
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > ciepło masz od samego dołu, a to jak wiadomo idzie do góry
    > ideą podłogówki jest właśnie to, ze nizsza temperatura zapewnia ten sam
    > komfort cieplny
    No tak, ale jeszcze do tego dochodzi ilość ciepła...

  • 5. Data: 2009-10-03 21:23:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > czy odczuwalny komfort cieplny (stopy) spowoduje to samo co
    > poprzednio- czyli 24 st C na wysokości 2m od podłogi, czy mam sie

    tamto było w starym domu a tutaj masz pewnie Świerzy wychłodzony budynek,
    ponadto te rurki nei działaja za bardzo jak podłogówka :)

  • 6. Data: 2009-10-03 21:33:11
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > tamto było w starym domu a tutaj masz pewnie Świerzy wychłodzony
    > budynek, ponadto te rurki nei działaja za bardzo jak podłogówka :)
    No jasne, są gołe;-)
    Jastrych skumuluje ciepło, ale wolę zrobić ew. poprawki przed zalaniem niż po:)

  • 7. Data: 2009-10-03 22:11:59
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał

    > Podlogowki tego nie wiedza, i u nich cieplo jakos nie idzie do gory...

    skracam - chodzi mi o ciepło w całej kubaturze pomieszczenia
    o to ciepło mi chodzi
    nie o rozkład ciepła w rurkach.......

    --

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-10-03 22:17:09
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/51,61608,4219120.html?
    i=2

    pierwszy znaleziony w sieci schemat - do tego pije, ze ilość ciepła jest
    potrzebna mniejsza, zeby uzyskac to samo ogrzewanie pomieszczenia co dla
    konwencjonalnego grzejnika

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-10-03 22:49:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > No jasne, są gołe;-)
    > Jastrych skumuluje ciepło, ale wolę zrobić ew. poprawki przed zalaniem niż
    > po:)

    Z ciekawosci, liczyl to ktos, czy na bolka oko? Jaki masz rozstaw rurek i
    czym zamierzasz wykanczac podloge??

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-10-03 23:56:42
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > skracam - chodzi mi o ciepło w całej kubaturze pomieszczenia
    > o to ciepło mi chodzi
    > nie o rozkład ciepła w rurkach.......

    Skracam: chodzi mi dokladnie o to samo. W podlogowce temperatura
    jest najwyzsza przy podlodze, najnizsza przy suficie.
    Cieplo nie idzie do gory...

    --
    pozdrawiam
    Nullification