  • Data: 2009-10-07 00:31:59
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:haflsj$veq$1@node1.news.atman.pl...

    > Plączesz się w zeznaniach.

    Ja sie placze w zeznaniach?
    Piszesz, ze moc to wydajnosc, bo ilosc juli na sekunde i ja mam sie platac w
    zeznaniach?? A jak masz w czasie jazdy samochodem na liczniku 100km/h to
    czego to jednostka??

    > IMHO twoja definicja wydajności jest do niczego. 100W energia może
    > przekazać kilka GJ energii. Czy to oznacza, że ma dużą wydajność
    > ogrzewania.

    Jaka 100W energia? Jednostka energii jest Wat? Wat to ilosc przekazywanej
    energii w czasie 1 sekundy. Po za tym to nie jest moja definicja wydajnosci.
    Wydajnosc okresla np. natezenie przeplywu, albo ilosc produkcji do ilosci
    zatrudnionych pracownikow, albo ilosc dostarczanego ciepla w stosunku do
    zapotrzebowania. Nie mowi sie przeciez, ze ogrzewanie jest malomocne,
    grzejnik moze miec mala moc, a ogrzewanie niewydajne, malo wydajne.

    > Jedyny sens liczenia wydajności to właśnie moc. Masz w pomieszczeniu stałe
    > straty w jednostce czasu (tzn. budynek o T=20C w otoczeniu T=-20 oddaje w
    > każdej sekundzie stałą ilość energii). Ażeby utrzymać stałą temperaturę w
    > środku musisz dostarczać dokładnie tyle energii ile traci, czyli
    > ogrzewanie musi mieć jakąś moc.

    Zgadza sie, nikt nie mowil ze jest inaczej. Tyle ze do ogrzania
    pomieszczenia nie trzeba podnosic temp. zasialania, mozna dolozyc rury i
    zasilac nizsza temp.

    > Jeśli masz lepszą definicję wydajności to podaj wzór.

    Jezeli moc bedzie za mala, ilosc dostarczanej energii niewystarczajaca, to
    czy takie ogrzewanie zapewni zakladany komfort? Czy takie ogrzewanie bedzie
    wydajne?

    > Natomiast w kwestii podłogówki to chyba nie do końca przeczytałeś
    > wszystkie moje założenia. A są one takie:
    >
    > 1. Podłoga (wylewka) ma stałą powierzchnię
    > 2. Temperatura pomieszczenia jest stała
    > 3. Straty ciepła w pomieszczeniu są stałe w jednostce czasu
    > 4. Temperatura podłogi wynosi dokładnie 35C (nie chcemy przegrać podłogi,
    > prawda?)

    Nie chcemy.
    35C to o 2C za duzo nawet w lazienkach i kuchniach. 35C to temp. stref
    brzegowych, ale to taki szczegol. Posadzka powinna miec o 5C wyzsza temp. od
    temp. pomieszczenia, jezeli ma wiecej to nie jest problem tego rodzaju
    ogrzewania.

    > Przy takich założeniach ilość przekazywanej energii w jednostce czasu jest
    > stała (stała jest różnica temperatur, powierzchnia grzejnika). Dodanie
    > rurek nic nie da, bo będziesz musiał zmniejszyć przepływ/temperaturę wody
    > by nie przekroczyć stałej temperatury podłogi wynoszącej 35C.

    No i o to chodzi. Moge obnizyc temp. zasilania zachowujac te sama moc
    posadzki. Nie ma problemu ze zbyt wysoka temp. zasilania, bo mamy ciagle
    zapas mocy. Natomiast jezeli rury bedzie za malo (rozstaw) to moze okazac
    sie, ze i 55C na zasileniu moze byc za malo do ogrzania pomieszczenia.
    Jezeli 35C posadzki jak piszesz jest niewystarczajace do ogrzania
    pomieszczenia to oznacza tylko tyle, ze pomieszczenie nie nadaje sie do
    ogrzewania w ten sposob. Tak jak slepemu nie pomoga zadne okulary, a lysemu
    wagon grzebieni.

    Pozdro.. TK