  • Data: 2009-10-07 20:54:56
    Temat: Re: Do u??????????????????????
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:haiii7$5f6$1@node2.news.atman.pl...

    > Powyżej pewnej długości nie ma i jest tylko kosztem. Moc można zwiększać
    > tylko poprzez zwiększanie temperatury posadzki, co wynika z danych Kisana.

    Tylko widzisz, punktem wyjscia byla teza, ze dolozenie rury nic nie da.
    Pozwole sobie nie zgodzic sie z tym a w kazdym razie nie do konca. Temat
    ogrzewania podlogowego ulegl tu troche uproszczeniu, bo temp. wody nie jest
    rownoznaczna temp. posadzki co jest oczywiste, ale temp. betonu nie jest
    rowna temp. podlogi, w kazdym razie nie musi. Jezeli przeanalizujesz tabele
    Kisana nr 7 z instrukcji, to zauwazysz, ze w zaleznosci od oporu cieplnego
    wykonczenia podlogi zalezy tez strumien przekazywania energii, sorry ze to
    tez oczywiste. Innymi slowy sa sytuacje, kiedy tej rury po prostu musi isc
    duzo by ogrzewanie moglo byc wydajne. Glownym ograniczeniem jest tu temp.
    zasilania, nieprzekraczalne 55C. Dla takich desek np., albo raczej pod deski
    trzeba dostarczyc wiecej mocy. Nie ma innej mozliwosci jak zagescic petle,
    by koncowo uzyskac wystarczajaca moc. Zbyt rzadki rozstaw mimo najwyzszej
    temp. zasilania odpowiedniej mocy moze nie zapewnic.
    Oczywiscie zgadzam sie, ze sa pewne granice ilosci rury w posadzce, ale to
    zalezy od wykonczenia posadzki i temp. zasilania. Dla pomp ciepla zwykle
    stosuje sie gestrze petle by uzyskac jak najlepszy COP najlepiej pompujac
    wode o niskiej temp.
    Watkotworca pisal o panelach i rozstawie 20cm. Ja zasialem nutke
    niepewnosci, czy przypadkiem petla pod dosc "oporne" termicznie panele nie
    jest za rzadka i czy w konsekwencji zasilenie jej 55C zapewni odpowiednia
    moc, czy ogrzewanie bedzie wydajne. To tak wyjasniajac na koniec dyskusji,
    ktora uwazam za wyczerpana, pozdrawiajac Cie tym samym serdecznie.

    TK