  • Data: 2009-11-09 08:09:03
    Temat: Re: Do winiarzy
    Od: Ap3k <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 08 Nov 2009 19:52:58 +0100
    Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

    > cóż to takiego ?
    moj blad :-) wywar z drzemlika, hehe...

    > "ogryzkow" z pigwowca.

    > Konfitura to nie dżem.

    No i? Czy jesli do dzemu uzylem fragmentu owocu majacego duzo pektyn,
    to znaczy ze do konfitur uzylbym zelfiksu? :-)

    > Robiona z wiśni ma charakterystyczny smak, zapach i kolor.
    > Nie wypada tego zmieniać dodatkiem innych owoców.

    A skad sie teraz ta wisnia wziela?

    > Owoce wiśni mają dużo pektyn.

    Akurat wisnie zawieraja mniej pektyn, w porownaniu z innymi owocami,
    choc wystarczajaco do zzelowania konfitury. Mam jeszcze caly
    sloik wisniowej konfitury, zrobionej bez zadnych dodatkow typu zelfiks i
    jest pieknie zzelowane.

    > Owoce pigwowca w okresie dojrzewania wiśni nie są jeszcze wyrośnięte.

    A czy konfitury robi sie tylko z wisni? I slyszalas kiedys o takim
    skomplikowanym procesie jak suszenie?

    --
    PRecz