  • Data: 2010-01-05 07:40:19
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał
    > w wiadomości news:mj1axv138frf$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A ja własnie zamówiłem brzoze po 80pln za m3- pocieta na kawałki po
    > 1.2metra
    > W sobotę odbieram z lasu.
    > Więc te brykiety to bez sensu

    Drewno polecam kupować w metrówkach.

    Choć coraz częściej z tym problem.

    Kupiłem 15 kubików - metrówek nie da się inaczej przewieźć niż
    poukładanych - po pocięciu na 3 i połupaniu (na dość solidne polany)
    wyszło mi prawie 20 kubików :). Więc teraz dokładnie wiem dlaczego
    składy nie chcą sprzedawać metrówek, a za przywiezienie poukładanego
    drewna liczą o wiele więcej.

    Co do samej suchości drewna to aby osiągnęło odpowiednią suchość
    potrzeba sporo czasu. Drzewo cięte w zimie - np. teraz wystarczy
    sezonować do następnej zimy. Im silniejsze mrozy tym lepiej. Drzewo z
    lata wiosny i jesieni potrzebuje już dwa lata na wyschnięcie.

    Wyjątek stanowi dąb ten musi schnąć minimum 3 lata, a czasem nawet 5 lat
    by dobrze się palił.

    Co do ceny za metrówki chcieli 80 zł brzoza, 120 zł buk i grab, za
    pocięcie z poukładaniem zapłaciłem 25 zł od kubika. Biorąc pod uwagę, że
    po poukładaniu wyszło mi prawie 20 k to za kubik zapłaciłem jakieś 110
    zł. Za pocięte i połupane chcieli po 140, za poukładane na samochodzie
    160 zł

    Co do brykietu to robiłem próby i wychodzi mi taniej palić gazem niż w
    kominku (z płaszczem) palić brykietem. Owszem pali się ładnie osiąga
    wysoką temperaturę ale jest zdecydowanie za drogi.

    Palę teraz mokrą brzozą + dorzucam po kilka kawałków odpadów bukowych po
    produkcyjnych (suche to jak diabli). Połączenie takie powoduje, że
    dzięki bukowi brzoza zdąży się wysuszyć w kominku i nawet się pali.
    Nie jest to ideał ale zawsze coś... Już pisałem o tym w innym wątku.

    Sama brzoza ma kiepską kaloryczność ale jest jedynym drewnem, które
    nawet mokre chce się palić.

    Ariusz