  • Data: 2010-12-09 11:03:07
    Temat: Re: Dobrze ocieplony dach rulez!
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 11:29, robercik-us pisze:
> [...]
    ciwsniegowy-200-cm

    > To teraz kolejne pytanie...
    > Czy taki płotek jest w stanie utrzymać masę - załóżmy 3 tony -
    > zsuwającego się śniegu z dachu o kącie nachylenia 43 st...?
    >
    > Może być teź więcej, jak więcej napada.
    >
    > Coś mnie to nie przekonuje.

    Płotek utrzyma pod warunkiem, że właściciel płotka zastosuje podpórki w
    takiej ilości jak zaleca producent. Takich zaś jak na lekarstwo skutkiem
    czego przy porządnych opadach często gęsto zdarzając się przypadki
    zerwania płotka. Chyba ze 2 zimy wstecz tak było - człowiek w dużym
    składzie budowlanym opowiadał mi niedawno, że owym czasie nagle zaczęli
    napływać klieci z zapytaniem "CO ROBIĆ, CO ROBIĆ!?!?!". Żaden z nich nie
    zastosował podpór tak gęsto jak trzeba. Bo to i drożej, i gorzej wygląda.

    BTW. Ja sam dla 3 metrowego płotka dałem 3 podpory zamiast 5 :) ale u
    mnie ten plotek jest na małej połaci - nad garażem

    PZDR
    Shaman