    From: "tomekx" <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom do kupienia z 1964 roku; czy warto?
    Date: Mon, 12 Mar 2012 11:24:42 +0100

    on-forums@ynje4...
    W dniu poniedziałek, 12 marca 2012, 11:06:15 UTC+1 użytkownik tomekx
    napisał:
    > W domu który mnie interesuje dach jest prosty i ma tylko ok. 100m2. Okien
    > jest 10 albo 11.

    >Czyli samam wełna to min 2000tys a nie jak pisałes 1000zł.
    >Elewacji tez masz pewnie ze 200mkw to kolejne 15-20 tys na styro+ tynk.
    >Co z wykończeniówką? Łazienki? , Podłogi? Jaki stan, czy akceptujesz czy do
    >30tys moze być mało.
    >Ale temat ciekawy. Skoro po sprzedazy domu i kupnie tego do remontu zostaje

    "Wymarzony domek" to już stoi biedny, a ja myslę właśnie żeby go sprzedać :D
    Ale skoro jest możłiwość poobracania pieniędzmi i uzyskania dwóch domów z
    jednego to chyba warto. Z czego jakbym ewentualnie uciekł z tego "starego"
    domu to wynajmuję dwie kondygnację, a to już jakiś pieniądz. Dodatkowo czego
    nie chcę zdradzić teren również umożliwia na uzyskanie dochodów z pewnej
    działalności i być może dużo większych dochodów niż z samego wynajmu.

    >Na docelowe zamieszkanie w 50 letnim domu raczej się nie decyduj. Cały czas
    >podstaw. >Widze to po domu rodziców.
    >Masz ten plus że za te 300tys które Tobie zostaną możesz sobie zawsze
    >Jakby nie patrzeć nieruchomości to raczej dobra inwestycja.

    No takie opinie można często usłyszeć. Tylko, że ja nie rozumiem - skoro
    zrobi się remont dachu, ociepli, nowe okna, zadba o brak wilgoci (jeśli w
    ogóle będzie i wykona się izolację) itp. itd. to czemu docelowo nie
    decydować się na zamieszkanie? Dom wbrew pozorom to nie jest mega
    skomplikowna konstrukcja, a dobry remont daje spokój na jakieś 15-20 lat.
    Tak mi się wydaje, ale niech się doświadczeni w walce ze starymi domami
    wypowiedzą.