    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Date: Wed, 23 Feb 2011 10:14:13 +0100

    > Ja też się do tego sklaniam. Czy ten Mixokret mozna wypozyczyc??
    Sądzę, że nie bo to trzeba umieć obsługiwać i zrobić odpowiednią
    mieszankę. Wylewki z mixokreta robi się półsuche, tzn piasek zmieszany
    cementem i z taką ilością wody, że jest ot sypkie a nie lejące.

    > Tak zamierzam robic. Ukladanie samemu, moze wczesniej
    > podrownanie stropu aby betonem aby bylo rowniej i jednakowa grubosc
    > sytropianu.
    Proponuję wyrównywać styropianem. Beton jest ciężki i droższy. A im
    więcej styropianu, tym lepiej. Choć prawda jest taka, że na nierównym
    trudniej się układa. Trzeba najpierw dobrze wypoziomować i wtedy będzie
    wiadomo, gdzie, ile styropianu potrzeba.

    > A co wychodzi taniej, te mikrowlokna czy siatka zbrojaca?
    Trudno mi powiedzieć.
    Siatka ma różne ceny, w zależności od grubości drutu, z którego jest.

    > Siatka wydaje mi sie porzadniejsza, chociaz widac co to jest.
    No właśnie.

    > Podobniez piasem ma byc "ostry".
    Dokładnie tak.

    > I podobniez dobrze dodac
    > preparat Klufan aby mniej wody poszlo. Tylko gdzie ten Klufan kupic?
    U mnie coś dodawali, ale nie zwróciłem uwagi, co.

    > Jaka byla oplata za te 65 m2??
    Za robotę i mikrowłókna (bo były od nich) zapłaciłem 1000 PLN.
    Ale cena jest zależy w dużym stopniu od powierzchni.
    Im więcej, tym taniej za metr, bo muszą doliczyć koszty transportu,
    rozkładania i składania sprzętu oraz mycia.
    Jedna firma powiedziała mi, że poniżej 100 m2 to w ogóle nie biorą.
    Wiem też, że na odległość powyżej kilkunastu kilometrów to nie opłaca im
    się jechać.

    Kazek