  • Data: 2016-10-11 10:36:58
    Temat: Re: Domek letniskowy. Ocieplanie podłogi?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak podejrzewałem, szczerze mówiąc.

    Ja tego nie kryję.

> [...]
    >
    > Ludzie Południa od wieków wiedzą, jak do tego dążyć. Kamienne posadzki
    > wprost na gruncie, których promienie słońca nigdy nie sięgną, bo całe
    > miasto jest jakby jedną kamienną bryłą, przeorana tylko ulicami nie
    > szerszymi niż na sążeń. W takich warunkach temperatura latem i zimą
    > nie oddala się zbytnio od średniej temperatury rocznej. Da się żyć.
    >
    > Trzeba się więc uczyć, podpatrywać albo pytać. W domu przytulonym
    > stopami do Matki Ziemi w lecie znajdziemy zawsze więcej przyjemnego
    > chłodu, niż w takim z izolowaną podłogą. Latem Matka Ziemia chłodzi,

    To ja zadam kolejne pytanie.
    W pierwszym swoim poście napisałeś tak: "Pod koniec sezonu
    odetnie dom od ciepła zakumulowanego w ziemi."
    Jak ziemia akumuluje to ciepło, skoro ona w lecie chłodzi?

    I dlaczego w klimacie ciepłym pełno tych kampingowych domków
    i jakoś nikt nie wpada na pomysł, żeby to postawić na Matce Ziemi.
    Domy stałe owszem są z kamiennymi posadzkami.
    Czyżby tylko przyjezdnym projektanci tych domków nie chcieli dać ulgi w
    lecie?
    Czy może bardziej niż chłodzenie (które można osiągnąć klimatyzacją)
    liczy się wentylacja lub coś innego?