  • 1. Data: 2011-06-01 22:15:40
    Temat: Re: Domek letniskowy na zgłoszenie - jaka powierzchnia max?
    Od: "Ad2222" <a...@p...onet.pl>

    &gt; &gt; Pamiętaj, że jak ktoś zakapuje i inspektor z PINBu stwierdzi, że budynek

    &gt; &gt; jest eksploatowany jako mieszkalny, to grzywny mogą być... słone.

    &gt;

    &gt; a czy letniskowy domek też kwalifikują jako mieszkalny..

    No chyba tak - w końcu sie w nim mieszka.

    Na razie znalazłem takie coś:
    PB, Art 29.1 Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz
    przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25 m2, przy
    czym łączna ilość tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde
    500 m2 powierzchni działki.

    Czyli altanę mogę sobie zbudować, a to wg SJP: &quot;budowla ogrodowa o niewielkich
    rozmiarach, służąca do wypoczynku i chroniąca przed deszczem lub słońcem&quot;

    Czy a miejscu służącym do wypoczynku mogę zrobić osobną łazienkę i WC?

    Tutaj orzeczenie NSA, i wygląda na to, że tak:
    http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-sa-kr-1245-
    09,rozbiorka_budowli_lub_innego_obiektu_budowlanego_
    dokonanie_oceny_stanu_techni
    cznego_doprowadzenie,277e174.html

    pozdrawiam,
    Adam