  • 1. Data: 2011-06-02 10:18:21
    Temat: Jak poszerzyć otwór okienny w Porothermie?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Wydaje mi się, że w pomieszczeniu jest mało światła. Sam sobie jestem
    winien bo projekt przewidywał otwór szer. 110cm a ja kazałem zrobić dla
    okna szer. 90cm.. Zrobili więc otwór 90cm.. a do niego wchodzi okno 86cm
    :/ Zresztą to nieważne - ważne jest jak najłatwiej ten otwór teraz
    poszerzyć, ale tak, żeby pozostał w miarę równy na krawędzi?

    Zgaduję, że majzlem dokonać tego nie sposób.. może jakaś pila (ale jaka?)
    albo szlifierka z dużą tarczą i wtedy dopiero majzel? Co radzicie?

    tutaj fotka dla kikiego: http://goo.gl/Wva8h

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-02 10:31:26
    Temat: Re: Jak poszerzyć otwór okienny w Porothermie?
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
[...]

    ------------------
    nic nie poszerzaj
    po otynkowaniu i pomalowaniu będzie duuuuużo jasniej

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2011-06-02 10:35:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwf1kvsa4limig@sioux...

    > Zgaduję, że majzlem dokonać tego nie sposób.. może jakaś pila (ale jaka?)
    > albo szlifierka z dużą tarczą i wtedy dopiero majzel? Co radzicie?

    A nic się tam wyżej nie opiera nad oknem ? To szczyt i już taki wolno
    stojący ?
    To by trzeba chyba prościej rozebrać kawałek i wstawić nowe nadproże niż
    zabawiać się z podcinaniem.

  • 4. Data: 2011-06-02 10:42:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    > To by trzeba chyba prościej rozebrać kawałek i wstawić nowe nadproże niż
    > zabawiać się z podcinaniem.

    przecież naproze jest za szerokie , pewnie pod pierwotny projekt. Czyli młotkiem to
    sie wykuje w godzine. Jedyna zaleta porotermów ;)

    b.

  • 5. Data: 2011-06-02 11:16:20
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 12:42:52 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    >

    > przecież naproze jest za szerokie , pewnie pod pierwotny projekt.

    Nadproże jest szersze nawet niż potrzeba.. Przyjąłem poprawkę na swoje
    głupie pomysły i kazałem zrobić dużo większe nadproże. Niejako
    przewidziałem swoją klęskę :)

    > Czyli młotkiem to sie wykuje w godzine.

    A młotkiem jak zacznę stukac to nie popękają te pustaki po całości?
    Naprawdę nie chciałbym wykuć więcej niż 10cm :)

    > Jedyna zaleta porotermów ;)
    Myślę, że w YTONGu było by nawet łatwiej - wystarczyła by piłka ręczna..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-06-02 11:17:39
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Dnia 02-06-2011 o 12:42:52 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):
    >A młotkiem jak zacznę stukac to nie popękają te pustaki po całości?
    >Naprawdę nie chciałbym wykuć więcej niż 10cm :)

    Piła wytnij.

    > Jedyna zaleta porotermów ;)
    >Myślę, że w YTONGu było by nawet łatwiej - wystarczyła by piłka ręczna..

    Tu też dasz rade ręczna piłą

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-06-02 11:18:42
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 12:31:26 PH <P...@p...news> napisał(a):

> [...]
    > okna szer. 90cm.. Zrobili wiec otwór 90cm.. a do niego wchodzi okno 86cm
    > :/ Zreszt? to niewa?ne - wa?ne jest jak naj?atwiej ten otwór teraz
    > poszerzyae, ale tak, ?eby pozosta? w miare równy na krawedzi?
    >
    > Zgaduje, ?e majzlem dokonaae tego nie sposób.. mo?e jaka? pila (ale
    > jaka?)
    > albo szlifierka z du?? tarcz? i wtedy dopiero majzel? Co radzicie?
    >
    > tutaj fotka dla kikiego: http://goo.gl/Wva8h
    >
    > ------------------
    > nic nie poszerzaj
    > po otynkowaniu i pomalowaniu bedzie duuuuu?o jasniej

    Też tak pomyślałem - ale gwarancji że będzie wystarczająco jasno nie mam.
    A potem już tego nie zrobię - póki co jest w miarę prosto.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-02 12:06:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Kup najtańszą elektryczną piłę łańcuchową. Po pocięciu porothermów
    naostrzysz łańcuch i przyda ci się jeszcze na pocięcie desek, stempli itp.

  • 9. Data: 2011-06-02 12:19:55
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 14:06:39 William Bonawentura <n...@i...pl>
    napisał(a):

    > Kup najtańszą elektryczną piłę łańcuchową. Po pocięciu porothermów
    > naostrzysz łańcuch i przyda ci się jeszcze na pocięcie desek, stempli
    > itp.

    Mówisz serio? Robiłeś tak, czy tylko zakładasz, że tak się da? Zwykły
    łańcuch taniej piły wystarczy na przecięcie około 5mb ceramiki? To po co w
    takim raize diamentowe tarcze w piłach do ceramiki? Nie żebym nie
    wierzył... po prostu jestem mocno zaskoczony..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-06-02 13:00:08
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

[...]

    ==
    110 cm to dość szeroki otwór. Dzrwi balkonowe miały być szerokie pojedyncze
    czy z naświetlem? Mając w poblizu okno połaciowe nie matwiłbym sie o brak
    światła. Zanim cokolwiek zrobisz spróbuj zobaczyć podobne pomieszczenie w
    wykończonym domu.

    Wracając do pytania, najłatwiej i najrówniej szlifierką kątową. Robota na
    pół godziny. Po przecięciu zewnętrznej ścianki porothermu, wewnętrzne
    przegródki są dośc kruche, majzla nie trzeba - wystarczy młotek, może i
    ręczna piła. Nierówności warto wyrównać zaprawą.

    Pozdrawiam,
    Druid29