    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Date: Fri, 15 Jan 2010 16:44:10 +0100

    news:hipp1u$bq7$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > użytkowym bo myślałem o tym aby miec balkon i pozostawić jak najwięcej
    > przestrzeni czyli trawy. Po jakiego grzyba mi ten balkon jezeli okazało
    > się że mam ponad 40m2 tarasów zacieniony i sloneczny z dwóch stron domu.
    > W domu z poddaszem użytkowym na same tylko schody wydasz przeciętnie 10 do
    > 25tys zł. jak sobie ubzdurasz balkon jak ja to jeden taki średnio 5tys zł
    > z barierkami mającymi jakiś akceptowalny wygląd. Bedziesz musiał skupić
    > się na dokładnej izolacji skosów poddasza a dobrze oznacza drogo. Bardzo
    > drogo. Te wydatki to mniej więcej to co dodatkowa powierzchnia dachu,

    Ludzie na początku patrzą na to co ładnie wygląda, a później przychodzi
    normalne, szare życie i to co się podobało zaczyna po prostu powszednieć.
    Zaczyna także dokuczać niewygoda oraz błedy wykonawcze.

    > W parterowym kładziesz na stropie 15cm styropianu, zakrywasz to cienkim
    > betonem albo płytą OSB tak aby dało się po tym chodzić i masz w dupie. W
    > razie czego położysz kolejne 5-10cm styropianu. Na poddaszu przechowasz
    > jakies narty czy choinkę.

    Dokładnie. Powiem więcej, w domach z poddaszami użytkowymi właśnie brakuje
    takiej powierzchni i zazwyczaj rolę takiego magaazynu zaczynają pełnić
    garaże, które są zagracane. Pół biedy jak ktoś ma duży garaż, ale jak garaż
    nie był projektowany na wyrost to samochód stoi pod chmurką, albo wiatą, a
    garaż przejmuje rolę składziku i warsztatu. Niektórzy z tego powodu obok
    domu stawiają dodatkowe pomieszczenia gospodarcze, któe po prostu szpecą
    podwórko, bo zazwyczaj są to blaszaki, albo komórki zbijane z desek. Bardzo
    rzadko są to pomieszczenia murowane.

    > Skosy mają swój urok ale w domu parterowym masz pełnowymiarowe
    > pomieszczenia które są po prostu lepiej ustawne.

    Oraz tańsze w umeblowaniu, ponieważ kupuje się standardowe meble, a nie
    robione na wymiar.