    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
    Date: Tue, 17 Jul 2012 22:13:51 +0200

    W dniu 2012-07-17 10:41, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Niedługo będzie u nas poprowadzony woodociąg. Wodociąg będzie
    > dofinansowany w 2/3 przez UE.
    > Choć szczerze mówiąc nigdy nie interesowało mnie podłączenie do
    > wodociągu (mam własną studnię i pompę) to jednak chyba sądzę że warto
    > sie na tym zastanowić , tym bardziej że 2/3 dopłaca UE.
    >
    > Jednakże zastanawiam się jak wygląda dalsze u użytkowanie i koszty ...
    >
    > Mam więc pytanka.
    >
    > 1. Jak podłączają tą wodę do domu. Czy jest możliwe takie podłączenie
    > aby woda slużąca do podlewania trawników (pompę wraz z zbiornikiem
> [...]

    Ja Ci napiszę, jak to wygląda u mnie w gminie.

    Wodę (podobnie jak kanalizację) gmina ma obowiązek doprowadzić do
    granicy działki. U nas praktykuje się jednak robienie od razu przyłączy
    do samego domu, ale trzeba pokryć koszty takiego przyłącza (z reguły
    jest to opłata ryczałtowa - jakieś 1-1,5 tys - a więc tracą ci, którzy
    mają blisko do wodociągu, a zyskują właściciele posesji odległych; to
    jest po prostu jakaś średnia cena obliczana na podstawie wszystkich
    planowanych przyłączy). Nie ma żadnego limitu, jeśli chodzi o zużycie.
    Ile zużyjesz, tyle płacisz. Jeśli chodzi o alternatywne źródło
    (studnia), to Zakład Usług Komunalnych kręci nosem, ponieważ jak
    będziesz miał kanalizację, to nijak nie będzie możliwości przeliczenia
    ile wody zużywasz, a co za tym idzie - ile przelewasz do kanalizacji.
    Jak masz wodę tylko z wodociągu, to sprawa jest prosta - przyjmuje się,
    że tyle ile zużyłeś wody, tyle trafia do kanalizy, ale jak masz jeszcze
    studnię, to już ciężko to zmierzyć, chyba, że założysz dodatkowy licznik
    na wodę z prywatnego ujęcia i w/g tego licznika będą Ci ścieki
    rozliczać. Ale i tu się można dogadać. Jeśli chodzi o trasę przebiegu
    przyłącza, to u nas praktykuje się najprostszą (najkrótszą) trasę, ale
    firma, która wodociąg wykonuje, ma obowiązek przywrócić nawierzchnię do
    pierwotnego stanu, czyli jak masz kostkę, to muszą ją rozebrać, położyć
    instalację, zasypać i odnowić nawierzchnię. Oczywiście można się dogadać
    (na etapie projektu), żeby zmienić trasę przebiegu przyłącza,
    przynajmniej u nas. Wiadomo, że czasami taniej jest zmienić trasę
    przebiegu o parę metrów, niż rozbierać kostkę, a potem ją układać na nowo.

    Pozdrawiam,
    MW