    From: "M@tej" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Date: Wed, 16 Nov 2011 23:15:00 +0100

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 20:47:52 +0100, "Maciek." <m...@g...com>
    napisal(a):

    >Użytkownik "Maniek4" <r...@l...pl> napisał
    >
    >Ja powiem tak: za 20 m3 (słownie: dwadzieścia metrów sześciennych) gazu
    >ziemnego zapłaciłem jakoś we wrześniu bodajże 140 zł (za 2 miesiące)
    >Nawet w I Programie PR ze 2 tygodnie temu ktoś miał coś oprotestować... No
    >bo generalnie jest to granda. Gaz kosztuje 1,25 zł a opłat abonamentowych,
    >stałych, zmiennych jest na prawie stówę. Jakby nie patrzeć i ile by tego nie
    >zużywać - dupa zawsze z tyłu.
    >OK, konserwacja sieci, pierdu pierdu. Ale czemu w takim razie na wymianę
> [...]

    Przepraszam, ze cytuje calosc, ale po trochu do wszystkiego sie odniesc
    trzeba. Ja miesiac temu zaplacilem rachunek za 2 miesiace 186,18 za zuzyte
    33 metry. Ale mam tez rachunek na 180 zl za 0 m3 - bo nie mialem zuzycia.
    Zamieszanie nastapilo bodaj w 2008 roku, kiedy pokombinowano z limitami
    zuzycia, na podstawie ktorego jest sie grupowanym do poszczegolnych taryf.
    Limit dla W2 obnizono wtedy z 2800 na 1200 m3/rok, co praktycznie
    spowodowalo, ze wiekszosc ogrzewajacych domy przeskoczyla do W3, co dalo
    wzrost oplat stalych ponad 2,5 krotnie (z okolo 20 na prawie 50 zl) czyli
    wtedy rocznie z jakich 240 na 600 zl. I czemu wtedy UOKiK nie zareagowal?
    Albo URE?
    Generalnie w takich dziedzinach jak energetyka, gaz, dostarczanie ciepla
    do budynkow - nadal obowiazuje monopol. Kiedys na jednym filmie fajnie to
    pokazano:

    http://www.youtube.com/watch?v=Hgq4w4dqKsU

    Jakby ktoś nie wiedział, to tam biogaz ze swinskich odchodow produkowano.
    I to samo bedzie z gazem lupkowym. Zgodnie z nazwa - bedzie sluzyl do
    lupienia :P

    --
    Maciej