  • Data: 2011-06-20 14:55:18
    Temat: Re: Drzewem w sasiada
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:itnj0d$bcg$1@news.onet.pl...

    > Aż strach się odzywać...
    > No ale niech tam ;-)
    > Słyszałem kiedyś o przypadku, kiedy to na cmentarzu złamało się drzewo
    > podczas wichury i spadło na dziecko... Zdaje się, że sąd nakazał księdzu -
    > zarządcy nieruchomości - wypłacić odszkodowanie za uszkodzenie ciała.
    > Majaczy mi się coś w pamięci, że chodziło o zaniedbanie przy pielęgnacji
    > drzew na cmentarzu.
    > Chyba się facet nie wybronił, choć głośno krzyczano wtedy...
    > Zdaje mi się, że poszło właśnie o to zaniedbanie - prawdopodobnie gdyby
> [...]

    I na tym właśnie polega podstawowa zasada:
    "Mógł i powinien skutek przewidzieć".
    Nie ma ratunku od tej zasady prawnej.
    I bardzo dobrze zresztą i bez reszty też.
    Lenistwo czynne, a zwłaszcza umysłowe ma być karane,
    bo to największy grzech człowieka.
    U księdza zwłaszcza. Ponoć uczony jest.

    Pozdrawiam zasadniczo
    skryba