    From: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Drzewem w sasiada
    Date: Thu, 30 Jun 2011 12:10:23 +0000 (UTC)

    skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To dla drzewa nie problem.
    > Od zawietrznej buduje drewno kompensyjne,
    > a od nawietrznej drewno tensyjne.
    > Jedno radzi sobie ze ściskaniem a drugie z rozciąganiem.

    > O, tutaj się nie zgodzę.

    > Ha, musi być Tobie bardzo życzliwy,
    > albo potrafisz być wobec niego niezwykle przekonujący.
    > :-)

    Przeca mi na tych sosnach zalezy jak mało"komu".... Skąd u Ciebie taka
    hipotetyczna myśl..? Tak naprawdę od lat forsuję nasadzenia u siebie i u
    pobratymców, majac swiadomość, że las powoli konczy się pod naporem
    kolejnych działek budowlanych , zębami czasu i wszelkiego robactwa. Któz to
    dzisiaj widział opryskiwanie agrolotnicze nad lasami. A bywało drzewniej ,
    że opylano i u nas. Dzisiaj nawet chorego drzewa nie ma kto usunąć - aż się
    zawali lub padnie łupem pił dobrodziei-meneli...

    > Sądzę odwrotnie.

    > Jeśli nie będzie wiało 10 w skali B. to postoją jeszcze ze sto lat.

    > Pielęgniarze przybywają zwykle z pomocą, a nie po to by szkodzić.

    Oczywiscie ,że wydziobują robactwo, ale skoro juz przylecą i tłuką - to
    znak, że robactwo pustoszy drzewo... W tym sensie zgroza..

    > Wątpię, by już tą pozycję zakupili, ale możesz im to zasugerować,
    > bo to pozycja tegoroczna.
    >
    > Pozdrawiam optymistycznie
    > skryba
    Miło doswiadczyc takich fachowych spostrzeżeń . Pozdrawia~M