  • Data: 2014-04-02 10:18:21
    Temat: Re: Drzewo zagrażające nieruchomosci.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Działka rekreacyjna, w lesie, jedna z granic, ogrodzona, to skarpa nad
    > samą
    > rzeką i na tej skarpie podmyte sosny, dwie sztuki jedna z ostatnich wichur
    > przechyliła w stronę mojego płotu, korony opierają się o inne sosny będące
    > już na terenie mojej nieruchmości. Coś muszę z tym zrobić. Technicznie
    > wiem
    > co i jak, piła, liny i naprzód, chodzi o kwestię formalną.
    > Jutro zamierzam się udać do urzędu gminy, do wydziału środowiska, żeby
    > sprawa była załatwiona czysto formalnie, nie chcę mieć kłopotów.

    Jeśli drzewo jest na terenie miejskim/państwowym i zagraża zawaleniem na
    budynek to dzwonisz na straż pożarną i oni przyjeżdżają z odpowiednim
    sprzętem. Sprawdzone osobiście w zeszłym roku w Pławniowicach (takie
    jeziorko niedaleko Gliwic gdzie pomiędzy wodą a lasem są ośrodki
    rekreacyjne). Nie wiem, czy wszędzie tak to działa ale w naszym przypadku
    nie było problemu. Panowie przyjechali w ciągu godziny a drzewo położyli
    idealnie tam gdzie chcieli jak wytrawni drwale. Mówili że mają co roku
    specjalne szkolenia w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych.

    Pozdrawiam
    Ergie