    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Drzwi wejściowe do mieszkania w bloku
    Date: Wed, 25 Feb 2009 10:57:58 +0100

    Użytkownik "Wheeler" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:go1q6m$175$1@achot.icm.edu.pl...
    > WItajcie,
    >
    > Od kilku tygodni rozeznaje się w cenach, rozglądam po sklepach i oględnie
    > mówiąc poszukuję drzwi wejściowcyh do mieszkania w bloku. Samo bloczysko z
    > wielkiej płyty, sąsiedzi mili, jedynie czasem przeszkadzają odgłosy z
    > klatki schodowej i niedyskretny smród papierosów palonych tamże. Aktualnie
    > zamontowane mam drzwi, w których szpary mogłyby kwalifikować skrzydło jako
    > "uchylne". Są stare i się rozlatują. Jest więc fatalnie i szukam nowych.
    >
    > Na początku postawiłem sobie za cel znalezienie drzwi, które rozwiążą te
> [...]
    Do bloku spokojnie znajdą się drzwi wzmacnianie, które mają dwa zamki, bolce
    antywyważeniowe i tzw. sztywny łańcuch. Są to drzwi metalowe lub drewniane
    zabezpieczone profilami metalowymi lub blachą. Polecam przestudiować np.
    katalog Gerdy - model WX10 lub firmy Porta. A jeśli chodzi o ceny - z
    montażem płacisz 7 % VAT. Więc nie jest tragicznie, choć za jakość trzeba
    zapłacić.

    Dodatkową uszczelkę w progu, jeśli nie ma w komplecie, to można dokupić, ale
    nie widzę sensu. Nie polecam całkowitego uszczelniania drzwi, bo mając
    szczelne okna od razu pojawi się problem braku wentylacji. W zimie zimne
    powietrze dmuchające z kratki wentylacyjnej jest naprawdę nieprzyjemne, a w
    czasie mrozów grozi zamakaniem i przemarzaniem ściany w okolicy pionu
    wentylacyjnego.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29