  • Data: 2009-05-21 20:42:45
    Temat: Re: Duszno w pokoju - co zrobić?
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 May 2009 20:00:22 +0200, Panslavista napisał(a):

    > DOKŁADNIE

    Moja córka (młodsza) ma pokój na półpoddaszu. W skosie dachu jest okno
    połaciowe, drugie okno jest w ścianie, tradycyjne. Izolacja termiczna dachu
    jest dobrze zrobiona i wcale nie jest gorąco latem, natomiast zimą owszem,
    jest tam ciepło jak w uchu, najcieplej w całym domu, bo po pierwsze wpada
    tam najcieplejsze powietrze siłą naturalnego przemieszczania się w górę, po
    drugie podłoga pokoju nie jest izolowana i jest mocno ogrzewana pośrednio
    przez poduszkę gorącego powietrza gromadzącą się pod sufitem pomieszczenia
    poniżej, gdzie jest kuchnia i w niej kaflowa kuchenka. takie naturalne
    "ogrzewanie podłogowe", które szczęsliwie obejmuje też łazienkę (obok
    pokoju córki) :-)

    Ale kiedyś był tam strych, kiedy pokój nie był wykończony. Jego sufit
    stanowiła nieodizolowana połać dachu, krytego blachą. latem podczas upałów
    nie dało się tam wejść czasem, tak było gorąco od tej blachy.