  • Data: 2009-01-21 18:00:23
    Temat: Re: Dylatować czy nie - oto jest pytanie....
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gl7lfu$glp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Mam do Was koledzy prośbę o poradę....co zrobić...
    > Na dole domu na całej powierzchni parteru ok.80m2 (wszędzie ogrzewanie
    > podłogowe) zamierzam położyć płytki - duże (44x66 cm) w karo. jest też
    > duży salon. Salon ma 35m2. Mam pomiedzy dwoma pomieszczeniami zrobione
    > dylatacje, w salonie nawet w połowie naciąłem wylewkę - bo ponoć duża
    > powierzchnia, a pomiedzy dwoma pozostałymi pomieszczeniami wykonawcy nie
    > zrobili dylatacji - ale zrobiła sie sama - trochę nierówna ale pęknięcie
    > dosyc mocne. Ale płytki nie chcę położyć tak aby dylatacja wypadła na
> [...]

    Dylatacja musi byc i nie ma co rozwazac innego rozwiazania. Jak ja zrobic w
    Twoim przypadku to inna sprawa, ale nie mozesz z niej rezygnowac. Nie mniej
    jednak wg. wszelkich instrukcji dylatacje sa konieczne dopiero na
    powierzchniach powyzej 40m^2, oraz dlugosci boku przekraczajacej 8m. Pomijam
    oczywiscie dylatacje przy scianach, zalamaniach pomieszczen i wejsciach do
    nich, jako oczywiste.

    Pozdro.. TK