    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dylematy gipsowo-kartonowe
    Date: Tue, 15 Dec 2009 00:09:32 +0100

    news:hg6f0c$oen$1@news.onet.pl...

    > Zapomnij o robieniu scianek z pojedyncza plyta - ja mam tak tylko w jednym
    > miejscu (ze wzgledów technicznych) i to jest beznadzieja... jedyne
    > pekniecia scian zdarzyly sie wlasnie na tej pojedynczej plycie.
    > Teraz masz ten naroznik 17,5 x 17,5mm co nie bedzie juz wygladalo tak zle
    > :)

    Niby jest to jakieś rozwiązanie.
    Co do wytrzymałości to się nie obawiam, ponieważ profil ościeżnicowy będzie
    niewiele wyższy od ościeżnicy. Na dole zamocowany do drewanianej podłogi i
    stalowych legarów, a u góry do belki żelbetonowej podpieranej na filarach o
    szerokości 57cm. Tak więc ścianka z prawej strony lewych drzwi będzie miała
    raptem wysokość 2,2m i szerokość 57cm

    > Mozesz zamontowac 2 profile. Pierwszy U nalóz na oscieznicowy, a drugi C,
    > "dziurka" do pierwszego, przykrec od wewnetrznej strony scianki
    > trzymajacej drzwi lewe.
    > U mnie jest niemal identyczna sytuacja, tylko sciana (przedluzenie drzwi
    > lewych) zalamuje sie przy profilu drzwi prawych pod katem 135 stopni do
    > obu drzwi :-)
    > Ja oba wegarki wydluzylem do ok. 5cm i zamontowalem drzwi z oscieznicami
    > obejmujacymi scianki.

    Ja niestety nie mogę sobie pozwolić na taki luksus, bo zaraz za lewymi
    drzwiami po stronie zawiasów będą na całej ścianie półki, które i tak będą
    mi wchodziły w światło drzwi na szerokosć 10cm. Będą one stanowiły wejście
    do garderoby. Drzwi prawych zaś też nie mam gdzie zbytnio przesunąć. Będą
    się one otwierały do pokoju, a zaraz za tymi drzwiami znajdują się na
    filarze wyłączniki oświetlenia, aż 6 sztuk. Są to wyłączniki oświetlenia w
    sypialni oraz schodowe sterujące oświetleniem piętro niżej.
    Stąd też moja walka o każdy centymetr, ale dołożenie drugiej płyty od
    zewnętrznej strony garderoby może być jakimś rozwiązaniem.
    Niestety na szerokie listwy czy szerokie, regulowane ościeżnice nie ma tu
    miejsca. OIścieżnice muszą być zamontowane na 2-3mm pianki lub silikonu, a
    szczeliny wypełnione akrylem.