    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Dyskusja nad projektem Rubinowa 3.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 27 Oct 2014 11:30:34 +0100

    Mon, 27 Oct 2014 09:34:47 +0100, Ergie

    > Tyle na szybko.

    Ja bym nadmienił, że garaż jest zbyt duży dla jednego samochodu, a
    "wiatrołap" o takiej wielkości przestanie spełniać rolę w momencie zwalenia
    się całej rodziny albo gości. Powstaną tam korki i albo przeciąg, albo
    wnoszenie brudu na korytarz domowy. Zrezygnowałbym więc z kotłowni na rzecz
    przerzucenia elementów kotłowni do garażu (na jedną ze ścian) i
    powiększenie tym samym "przedsionka".

    Dobre jest oczywiście przejście z garażu przez kotłownię, ale już błędem
    jest wejście bezpośrednio do domu a nie przez "wiatrołap".

    Można także przesunąć spiżarnię w lewo, wejście zrobić z korytarza (nie
    zmarnuje się miejsce na pseudo komunikację jak teraz) albo wręcz w ogóle
    skasować, powiększając wiatrołap kosztem kuchni. Kuchnia jest obecnie
    wielka, i jak już słusznie Ergie zauważyłeś, kwadratowa, co nie jest dobre
    dla funkcjonalności, ale też nie tak wielka aby wygodnie wyspę zrobić. To
    wstępne rozplanowanie kuchni w projekcie to jakiś żart prowadzącego. :P

    Garderobę będzie można przerzucić do wiatrołapu a miejsce garderoby
    przeznaczyć na drugą łazienkę z prawdziwego zdarzenia (też uważam, że
    powinny być dwie, w tym jedna z prysznicem).

    Jeszcze wracając do kuchni, bo właśnie od pół roku :P siedzę nad swoją, to
    polecam oprócz zadbania o kształt U i "magiczny trójkąt"
    zlew-lodówka-kuchenka, zrobić szersze blaty.

    Tak, trochę to kosztuje więcej i "marnuje miejsca za szafkami, ale tutaj
    jest miejsca pod dostatkiem -- a wygoda jaką daje szeroki blat (80-90cm)
    jest nieoceniona. 10 lat temu, jak planowałem kuchnię w obecnym domu,
    zrobiłem kawałek blatu 90cm (co było wymuszone paroma czynnikami). Żona
    mnie klęła, ale jak już powstało i popracowaliśmy, to teraz sama chce mieć
    szersze (i wyższe o ~10cm) blaty. ;)

    PS Zlew też zaplanowałem pod oknem, ale tak, żeby skrzydła omijały baterię
    (czyli jest centralnie i w odpowiedniej odległości). :) Zresztą ja nie
    planuję wietrzenia domu oknami, zwłaszcza szparą od ulicy (szczątkowej bo
    szczątkowej, ale zawsze). ;)

    Swoją drogą, wszystkie te domy są na jedno kopyto, bo to wynika z
    funkcjonalności. :P Czy jak sobie wymyślę układ, który potem spotkam w
    jakimś projekcie, to mam trzęść portkami żeby mnie ktoś za plagiat nie
    popędził?

    --
    Pozdor Myjk