  • Data: 2014-10-27 18:31:11
    Temat: Re: Dyskusja nad projektem Rubinowa 3.
    Od: JK <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.10.2014 o 09:34, Ergie pisze:

    > Uwaga wstępna: Nie napisałeś dla jakieś rodziny ten projekt a to
    > podstawa do oceniania przydatności. Zakład (licząc po łóżkach że rodzina
    > 2+2)

    W tej chwili będą mieszkać tam dwie osoby w przyszłości więcej ;-)

    > 1. Ja to bym szukał czegoś z garażem dwustanowiskowym (chyba że z
    > jakichś względów (np. medycznych) wiesz że ty lub żona nigdy nie
    > będziecie prowadzić więc zawsze będzie tylko jeden samochód.

    Mam dużą działkę, najprawdopodobniej wyrzucę garaż poza dom.

    > 2. Jedna łazienka na cztery osoby to codzienna poranna wojna i wieczorne
    > niewygody. Nie po to buduje się dom by mieszkać jak w bloku. Dwie
    > łazienki to podstawa.

    Masz rację, powiększę łazienkę i wrzucę kabinę prysznicową.

    > 4. Kuchnia, łazienka/ubikacja i kotłownia są od siebie oddzielone -
    > komplikuje to (nieznacznie) instalację wod-kan. Sprawia też że trzeba
    > będzie używać cyrkulacji CWU. Gdyby były obok siebie to cyrkulacja nie
    > byłaby konieczna.

    Rozważę zakup CWU.

    > 5. Kuchnia w formie kwadratu to nie jest dobry pomysł (chyba że ma
    > wyspę) w takiej kuchni wszędzie jest daleko. Wygodniej jak ciąg szafek
    > ma formę "U" lub dwóch linii równoległych na przeciwległych niezbyt
    > oddalonych ścianach, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.

    Planuję wyspę, dużo gotuję robienie kilometrów gdy robisz 3 dania na raz
    nie służy ;)

> [...]
    > jest narażona na sporo pary (np. jak się odcedza makaron) i szybciej się
    > brudzi. Po drugie sprawa otwierania okna. Trzeba albo montować kran tzw.
    > "łamany" (sporo droższy) albo okno robić wyżej niż zlew co niekoniecznie
    > dobrze wygląd jeśli w pomieszczeniu inne okno jest niżej, albo robić
    > okno dwuskrzydłowe ale wtedy wszystkie musiałyby takie być co nie każdy
    > lubi. Poza tym jak jest zmywarka to przy zlewie spędza się niewiele
    > czasu dlatego szkoda okna na zlew. Lepiej aby było przy blacie roboczym
    > gdzie np. przygotowuje się kanapki. Wtedy słońce może nas rano "budzić".

    Gruba rada!!!

    > 8. Drzwi w korytarzu prowadzącym doi części sypialnianej są bez sensu. W
    > ciągu dnia dzieci będą chodzić do swoich pokoi i albo ciągle nimi
    > trzaskać albo będą ciągle otwarte więc po co je w ogóle robić?

    Też to wyłapałem. Nie wiem co autor miał na myśli.

    > Tyle na szybko. Aby napisać coś bardziej szczegółowo musiałbyś napisać
    > coś więcej o sobie i swojej rodzinie.

    Dzięki Ergi!