  • Data: 2010-08-24 14:42:35
    Temat: Re: Echo w mieszkaniu pomimo wyposażenia
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Sie, 13:00, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
    > Tak na prawdę to z tematem wygłuszania mam spory mętlik w głowie. Raz
    > słysze wypowiedzi że aby nie słyszeć dzwięków od sąsiadów musze na
    > ściany nałożyć coś miękkiego bo tylko materiały elastyczne tłumią np
    > wełna mineralna, a za chwilę czytam o tym że potrzebna jest masa bo
    > ona jednakl tłumi.
    > Na logike to zarówno jedno jak i drugie nie wydaje mi się bez sensu,
    > bo masę trzeba wprowadzić w drgania, aby przenosiła dzwięki a do tego
    > trzeba dużej energi dzwieków, natomiast materiały elastyczne też
    > wydaje mi się że maja ręce i nogi bo za to łatwiej jest wytracić
> [...]

    I tak i nie :)
    Jak masz sciane i na niej chcesz cos przymocowac zeby tlumilo to
    trzeba zeby bylo miekkie.

    Ale jak mozesz zrobic druga sciane nie dotykajaca tej pierwszej to
    wtedy dobrze zeby byla twarda.

    W pierwszym przypadku robi sie bariere gdzie dzwiek powoli sie
    wytlumia a w drugim robi mu sie bariere ktorej nie moze pokonac. Jak
    styro i proznia w przypadku ciepla.

    --
    Lukasz Sczygiel