  • Data: 2010-03-16 09:45:17
    Temat: Re: Elektryczność statyczna w domu
    Od: "mm" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:hnmqas$9pr$2@inews.gazeta.pl...

    > "mm" hnlajn$fcs$...@a...news.neostrada.pl
    > >
    > Czyli upływ poprzez klawiaturę będzie? :)
    > Postaw sobie jakiś amperomierz i podłącz fazę do jednej części
    > plastykowego
    > patyka, a zero do drugiego i zobacz, czy amperomierz (pikoamperomierz)
    > ruszy. :)

    Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
    tylko jej wartość to setki jak i tysiące kilowoltów !
    Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

    > Obok bawełny mam wełnę, skóry, metale (okulary) i szkło mineralne (też
    > okulary) -- sztucznych tworzyw w ubraniach mam mało i raczej nie używam
    > ich zbyt często -- na przykład podszewki **letnich** kurtek skórzanych
    > są z tworzywa sztucznego lub zawierają takie tworzywo.

    Tak źle i tak nie dobrze . Ja pod cały dywan położyłem folie aluminową
    podłączoną do uziomu do tego obuwie z podeszwą gumową i problem zniknął .
    Są też wykładziny przemysłowe przewodzące jak przeszkadza ci w
    pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .