  • 1. Data: 2010-03-13 18:01:09
    Temat: Elektryczność statyczna w domu
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Witam!
    Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych
    w domu. Boję się na przykład o komputer, bo strzelam niemal codziennie w
    klawiaturę, a co jakiś czas mam z tego powodu problemy - coś się
    przestawia w komputerze, muszę go resetować... Nie zmienię mebli, ani
    dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
    JanuszWo
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2010-03-13 18:41:36
    Temat: Re: Elektryczność statyczna w domu
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 13-3-2010 19:01, Janusz Wo wrote:
> [...]
    > dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    > Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.

    Nie masz za sucho w domu? Może trochę kwiatków trzeba?
    I nie chodzisz ubrany w plastik (poliester)? Bawełna się nie sama nie
    elektryzuje.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2010-03-13 19:22:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Janusz Wo napisał(a):
    > Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych
    > w domu.
    Jak ostatnio Cie nęka, to z kojarz to z zakupem ostatnio
    jakiś plastikowych ciuchów.
    > Nie zmienię mebli, ani dywanów w domu...
    > Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    Znaleźć przyczynę.
    > Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.
    Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-03-13 19:53:42
    Od: Janusz Wo <j...@t...pl>

    Krzysztof 45 wrote:

    > Jak ostatnio Cie nęka, to z kojarz to z zakupem ostatnio
    > jakiś plastikowych ciuchów.

    Witam!
    Nie zrobiłem znaczących zakupów. Dywan od dawna ten sam, niestety
    sztuczny, ale wcześniej nie było takich problemów.

    > Znaleźć przyczynę.

    Jedyne, co mi przychodzi do głowy to zima i suchość... Ładuję się ubrany
    zarówno w polar, jak i w bawełnę.

    > Skutecznie rozładuje Cie instalacja centralnego ogrzewania.

    Przed dotknieciem czegokolwiek dotknąć kaloryfera? No, wymyśliłem już
    podobny system dotykania, ale czasem zapomnę...

    Pozdrawiam - JanuszWo
    --
    Popraw gaz w adresie

  • 5. Data: 2010-03-13 22:04:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Janusz Wo" hngq5l$3ur$...@n...news.atman.pl

    > Przed dotknieciem czegokolwiek dotknąć kaloryfera? No, wymyśliłem już
    > podobny system dotykania, ale czasem zapomnę...

    Dotykaj zerowego przewodu w gniazdku lub ,,bolca''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-03-14 02:19:58
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Janusz Wo" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    > Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.

    Pod kompa, telewizor kup maty antyelektrostatyczne, komputer połącz z
    gniazdem maty (dowolny wkręt z tyłu kompa, przewodem z klipsem), a całość
    może być połączona wtyczką z bolcem - tylko przez kabel komputera - trzeba
    sprawdzić czy istnieje połączenie w kablu zasilającym - mogło się uszkodzić.
    Trzeba też sprawdzić stan zerowania całego mieszkania. Inne miejsca po
    sprzątaniu spryskać płynem używanym choćby do prania -
    antyelektrostatycznym. W zasadzie jest jeszcze jeden sposób - zakupić
    jonizator powietrza - mieszkanie ładuje się szkodliwymi dla orgaznizmów
    żywych jonami dodatnimi - jonizator wytworzy ujemne i będzie je
    neutralizował. Jonizację podtrzymywać mogą - suche powietrze - pasty do
    podłogi - kupić z "nanosrebrem", materiały rozszczepialne, oraz mikrofalowe
    ataki HAARPEM na Polskę - związane z wyborami - okupant nie chce pozwolić na
    przejęcie władzy w Polsce przez Polaków.

  • 7. Data: 2010-03-14 09:42:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news.neostrada.pl
    *Panslavista* napisał(-a):

    > Jonizację podtrzymywać mogą - suche powietrze - pasty do
    > podłogi - kupić z "nanosrebrem", materiały rozszczepialne,

    Taaaaa, zwłaszcza uran, którego stosowny zapas każdy przytomny obywatel
    trzyma w domu :/

    > mikrofalowe ataki HAARPEM na Polskę - związane z wyborami - okupant nie
    > chce pozwolić na przejęcie władzy w Polsce przez Polaków.

    NTG(?)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2010-03-14 18:38:04
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    l> Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych
> [...]
    > dywanów w domu... Jak mogę przeciwdziałać powstawaniu ładunków?
    > Urządzenie? Środek? Proszę o podpowiedzi.

    Najpierw zastanów się co się zmieniło: dywan, papcie, a może skarpety.

    Ja wywaliłem jedne buty bo miałem tak w samochodzie. Waliły iskry
    z trzech-czterech centymetrów. Pośrednim rozwiązaniem było chwytanie
    drzwi za ramkę wokół szyby przed ruszeniem d... z siedzenia.
    Wszelkie środki antystatyczne (typu aerozol) nie działały.

    Pozdrawian emarcin

  • 9. Data: 2010-03-15 09:13:34
    Od: "mm" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Janusz Wo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Nęka mnie ostatnio narastająca ilość i moc wyładować elektrostatycznych

    kapcie masz do bani , izolują ciebie od ziemi

  • 10. Data: 2010-03-15 10:15:32
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Spróbuj pochodzić boso. Jak na bosaka się nie będziesz elektryzowal to już
    wiesz, że kapcie są źródłem elektryzacji.
    Jacek