    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Falownik hybrydowy - jakie doświadczenia?
    Date: Fri, 30 Jun 2023 19:58:40 +0100

    On 30/06/2023 17:32, M M wrote:
    > Falownik który wstępnie rozważam to DEYE SUN-3.6K-SG03LP1-EU (jest też wersja 5 kW
    - cena podobna ale nie wiem czy u nas przejdzie skoro max moc PV na 1 fazie to 3,68
    kW) cena ~5k PLN + VAT plus jakieś drugie tyle bateria.

    nie znam się kompletnie na modelach, może ktoś inny podpowie. Nie wiem
    też jaka jest różnica między wspomnianym przez Ciebie, a np takim z Chin
    za 2000zł (z tego co wiem to vat jest 0% na takie produkty, baterie już
    chyba normalny vat):
    https://tiny.pl/cth5d
    to akurat pierwszy lepszy jaki teraz mi wyskoczył, nie wczytywałem się
    dokładnie w listing

    Są też większe modele 3-fazowe ale dużo droższe, choć tak naprawdę
    elektronika nie jest dużo bardziej skomplikowana niż w zwykłym, no ale
    hybrydowy więc droższy tak jak pompa ciepła droższa od klimy bo nazywa
    się pompa ciepła. Dom i grzanie wody to osobny temat już ogarnięty
    (osobna instalacja prawie 10 kWp 3-fazowa, bojler 300l 3kW dodatkowo z
    wężownicą do pompy ciepła, w trakcie uruchamiania pompa ciepła DROPS
    M4.1 którą zamierzam odzyskiwać ciepło z wentylacji przed wyrzuceniem
    powietrza na zewnątrz zimą lub na strych latem w celu jego schłodzenia
    by dało się tam przebywać). Stawki dla firmy póki co "zamrożone" na
    wniosek 785 zł/MWh netto (bez tego byłoby 2-3x drożej), pozostaje
    niewielka różnica w opłatach przesyłowych, a w przyszłym roku wiadomo że
    nie wiadomo co będzie. Dotacji raczej nie ma bez rezygnacji ze "starego
    prosumenta" bardzo potrzebnego zimą, normalnie bym tego nie rozważał
    gdyby nie ta funkcja UPS-a.

    po wyborach pewnie 3 lata zaciskania pasa i rok obniżek przed kolejnymi
    wyborami :)
    O grzaniu wody wspomniałem w kontekście zrzucenia nadmiaru energii, żeby
    eksportować tylko tyle, ile dozwolone.

    Lukasz