  • Data: 2015-12-21 21:18:34
    Temat: Re: Farby: Dulux kolory świata czy Tikkurila
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:567859b1$0$701$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dotychczasowym domu było malowane Duluxem (emulsja lateksowa).
    > Zero problemów estetycznych czy też eksploatacyjnych.
    >
    > Wykonawca poleca farby Tikkurila.
    >
    > Nie to, że chciałbym rozpętać dyskusję na temat wyższości Świąt Bożego
    > Narodzenia na Świętami Wielkiej Nocy. Ale czy ktoś z Was używał jednych
    > oraz drugich i potrafi je porównać unikając marketingowego bełkotu? :-)
    >
    > Przy czym interesują mnie wyłącznie aspekty eksploatacyjne i estetyczne.
    >
    > Malowane będzie na kwarcowych tynkach cementowo-wapiennych oraz na
    > zabudowie GK.

    Mam porównanie Duluxa i Beckersa - oba kupowane w Castoramie. Beckers kryje
    na białym praktycznie za pierwszym razem, druga warstwa jest tylko
    formalnością. Ściany mozna myć mokrą ściereczką i farba się nie zmywa.
    Dulux pokrywa dobrze biały dopiero za drugą warstwą. Wycieranie pobrudzonej
    ściany wilgotną ściereczką powoduje, że na ściereczce zostaje kolor, a
    ściana w miejscu mycia traci zabarwienie.
    Róznica w cenie była chyba kilka złotych na litrze. Teraz jak będę kupował
    to tylko Beckers. Może z ciekawości przetestuję Tikkurilę i Teknos.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba