  • Data: 2009-01-14 07:17:51
    Temat: Re: Filtr odkamieniacz wody
    Od: DigTel <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niektórzy twierdzą, że jony wapnia w tych maszynkach zamieniane są na
    > jony sodu, a to nie dobre na seducho..

    To i ja się powymądrzam - żona akurat ma na studiach biochemię, więc
    jest na bieżąco ;-) . Swego czasu interesowaliśmy się jakimś filtrem
    bo woda u nas taka, że po 6 latach użytkowania to w bojlerze 1/3
    kamienia. Znajoma kupiła filtr odwróconej osmozy i nie powiem, woda
    krystalicznie czysta, w smaku dziwna bo bez smaku, ale na urządzeniach
    zero kamienia, w czajnikach, dzbankach itp. Fakt kawa i herbata
    smakują całkiem inaczej niż robione na mojej wodzie. Jednak kij, jak
    to mówią ma dwa końce. Koszt filtrów do tego to jakieś 1500zł na rok i
    mamy krystalicznie czystą wodę i to dosłownie. Zostaje samo H2O, zero
    fluoru, chlotu, soli mineralnych bo oprócz soli wapnia jest tam sporo
    potrzebnych organizmowi, a szczególnie dzieciom jak rosną.
    I o to właśnie żona pytała na studiach co profesorowie sądzą o takiej
    wodzie. Powiedzieli, że woda owszem może być, jednak dietę należy
    wzbogacać OBOWIĄZKOWO piciem wody mineralnej i to nie gazowanej
    kranówy, tylko jakiejś z zawartością tych brakujących pierwiastków
    albo tabletki które uzupełnią braki - w końcu z tego filtra leci woda
    destylowana. I tym sposobem skutecznie się wyleczyłem, a zresztą
    taniej wyjdzie kupić co kilka lat nowy bojler i pralkę niż te filtry.