  • Data: 2016-03-21 07:29:55
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 23:07:40 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zle przyjalem - liczysz roznice miedzy tym co w domu (rownamy do 25stC
    > powiedzmy), a tym, co bedzie wlatywac (stawiam ze w rurowym do mniej niz
    > 15stC nie zejdziesz)

    no ale teraz to bzdura - moc uzyskana to moc gdy schładzam zewnętrze powietrze na
    długosci GWC i w nim przepływie powietrza, temp. w domu nie ma znaczenia dla tego
    obliczenia. Tg to temp zewnętrzna, a nie w domu bo ta nam sie z niczym nie chłodzi,
    tylko jest usuwana.
    A w budynku o małej akumulacyjnosci 1x wymiana powietrza na chłodne powia załatwic
    sprawe.

    > Lepiej przyinwestowac w np. zewnetrzne rolety zaciemniajace na okna
    > dachowe. Takie jedno 140x78 od poludniowej strony to grzeje 1kW :-)

    zainwestowałem - nie mam w dachu ani jednej sztuki okien. Pokoje są doswietlone od
    wschodu i zachodu, czesc srodkowa to rozne tam łazienki, pralnia, komunikacja z
    oswietleniem sztucznym.

    przenoszenia sie dzwieków miedzy pokojami, oraz powstawanie dudnień akustycznych.
    Wolałbym uniknąć :)

    > To raczej dla kanalow gladkich / rur metalowych. Przy flexach kompletnie nic
    > sie nie roznosi!

    no własnie tak planowałem ale mnie tu hałasem od zbyt niskiego przepływu straszą

    > Wszystko sie da, tylko dojdziesz do tego do czego ja doszedlem - ze
    > inwestycyjnie taniej wyjdzie multi split, a eksploatacyjnie bedziesz tego
    > uzywal kilka razy w roku jedynie i bedzie to kosztowalo niewiele, a jak
    > bedziesz mial ochote to se i do 18stC schlodzisz chate ;)

    klimatyzacji prawdziwej mowie stanowcze nie - jak piszesz kilka razy tylko uzyje,
    koszty duże, i zepsuje sie po 5 latach. No way...

    b.