  • Data: 2016-03-25 06:02:19
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 25 marca 2016 00:15:19 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nic nie rozumiesz ;) Masz dom nisko akumulacyjny. Co Ci z tego, ze w nocy
    > zaciagniesz zimne powietrze z zewnatrz skoro powietrze ma marna akumulacyjnosc.
    > To powietrze tak samo jak sie szybko schlodzilo - tak samo sie szybko
    > spowrotem nagrzeje i bedzie upal :-)

    twoje teorie są ciekawe ale mają malo wspolnego z praktyką. Od lat działam tak ze gdy
    są upalne okresy wietrze dom nocą (schładzam) i nie wietrzę w dzień. Powietrze sie
    specjalnie nie nagrzewa, i w budynku jest wyraznie chłodniej niz na zewnątrz, gdybym
    to jeszcze podpedzil gwc kto wie czy efekt nie bylby calkiem zadawalajacy.

    jesli zaczynmy chlodzic gdy w budynku zaczyna byc powiedzmy 26stopni to calkiem nie
    przekonuje mnie ze mam miec 4x wiekszka klime musząc schlodzic tylko powietrze, niz w
    murowancu w ktorym musze schlodzic powietrze i mury. Raczej powinno byc odwrotnie,
    lub powinny byc takie same równe mocy nagrzewającej.

    > zrozumiesz. W domu akumulacyjnym GWC moze wyciagac przez cala dobe cieplo
    > i temperatura bedzie stala.

    a w domu nieakumulacyjnym w ogole nocą gwc jest niepotrzebne :)

    b.