  • Data: 2016-03-25 07:57:23
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 25 marca 2016 06:02:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > twoje teorie są ciekawe ale mają malo wspolnego z praktyką. Od lat działam tak ze
    gdy są upalne okresy wietrze dom nocą (schładzam) i nie wietrzę w dzień. Powietrze
    sie specjalnie nie nagrzewa, i w budynku jest wyraznie chłodniej niz na zewnątrz,
    gdybym to jeszcze podpedzil gwc kto wie czy efekt nie bylby calkiem zadawalajacy.

    Dokladnie tak samo mam w domu mocno akumulacyjnym. Dlatego olalem temat GWC
    i klimy bo te 5 razy w ciagu roku 26st jakos w domu wytrzymam :-)
    Zawsze jest chlodniej niz na zewnatrz, a drzwi tarasowe przez cale lato mam
    praktycznie non stop otwarte.

    > jesli zaczynmy chlodzic gdy w budynku zaczyna byc powiedzmy 26stopni to calkiem nie
    przekonuje mnie ze mam miec 4x wiekszka klime musząc schlodzic tylko powietrze, niz w
    murowancu w ktorym musze schlodzic powietrze i mury. Raczej powinno byc odwrotnie,
    lub powinny byc takie same równe mocy nagrzewającej.

    W murowancu zadnych murow nie musisz schladzac, bo one sie nigdy do 26stC
    nie nagrzeja. Owszem - jak doprowadzisz do sytuacji ze nie bedziesz chlodzil
    to w koncu sie nagrzeja i wtedy bedzie trzeba tez wiekszej mocy zeby ta
    energie wyciagnac. Ale mowimy przeciez o GWC ktory dziala 24/h.

    > a w domu nieakumulacyjnym w ogole nocą gwc jest niepotrzebne :)

    Owszem. Ale w dzien bedzie potrzebne 2 x mocniejsze niz w murowancu :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.