    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    Date: Sun, 29 Oct 2023 15:54:12 -0000 (UTC)

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Z ciekawości wstukałem "ceny prądu w EU" i to, co mi wyskoczyło
    > wskazywałoby raczej, że prąd w Polsce jest relatywnie tani:
    > http://viste.fr/5mfu4
    >
    > Dane są z lutego. Czy sytuacja naprawdę aż tak się zmieniła w
    > międzyczasie?
    >
    > Mateusz

    W Polsce z cenami pradu jest teraz metlik.
    O ile uzywasz pradu tylko do celów bytowych i do tego jestes wzglednie
    oszczedny to nie ma tragedii bo wychodzi ztcp jakies niecałe 90gr za
    kwh.
    Jezeli jednak uzywasz pradu do grzania etc to wychodzi juz ponad 1,30.
    Czy to duzo czy mało to kwestia do czego porównujesz ale jak masz dom
    który potrzebuje np 15mwh ciepła i nawet masz pc to nagle z kosztu 4tys
    rocznie robi ci sie 6,5tys rocznie. Duzo?

    Do tego zawsze było tak ze prad w nocy był duzo tanszy wiec sporo osob
    grzało rowne piece indukcyjne czy bufory ciepłej wody własnie w tej
    taniej taryfie. Teraz tego juz praktycznie nie ma co spowodowało ze
    trzeba było inwestowac w zmiane rodzaju ogrzewania.

    Nasza 90 letnia babcia, majaca na szczescie niewielkie mieszkanie,
    grząła własnie zawsze takim starym elektrycznym kaflokiem.
    W zeszłym roku musielismy załozyc jej klime bo rachunki strasznie
    podrozały. Wszedzie trabia o dotacjach etc a jej akurat nic sie nie
    nalezało bo klimatyzatorów rozne czyste powietrza nie chciały
    dofinansowywac. Koszt jakies 4tysiaki.
    Lepiej jakby załozyła pc plus kaloryfery i wzieła z 15 tysiecy dotacji
    to wtedy byliby zadowoleni :-O

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę