    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 31 Oct 2023 07:08:43 -0700 (PDT)
    <ua4rdr$u9b$2$pisk@news.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <HrxxM.247425$4yJ9.5710@fx12.ams1>
    <5...@g...com>
    <ua914l$l9e$1$pisk@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <uabdsd$3g5$1$pisk@news.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <4...@g...com>
    <uhq512$e0q$1$pisk@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 31 października 2023 o 07:03:36 UTC+1 Pete napisał(a):
> [...]
    dzielnie grupa TVN, artyści, campusy itp.
    > To ja też nieśmiało wtrącą.
    > 1. pizesz, że *opozycji* zależało, ale jak podsumowujesz wyniki wyborów,
    > to wyszlo Ci, że pis wygrało wybory przed innymi komitetami. A to
    > *opozycja* ma 60%. Za dużo oglądasz szczujni tvpis (na szczęście
    > ostatnie podrygi).
    >
    > 2. duża frekwencja to zasługa tych, którzy 4 lata temu stwierdzili, że
    > nie zagłosują, bo kto by nie rządził i tak będzie chooojowo. No i
    > okazało się, że może być gorzej niż chooojowo - więc im się przelało.
> [...]
    Opozycja do PiSu ma jak napisałeś 60%. Ale to nie jest jednolity twor ktory powstał
    przed wyborami. Opozycja to oddzielne komitety czy jak to oni nazywaja. Do tej pory
    pomimo braku rozwiazan systemowych prezydenci w materii powołania rzaadow mieli pełna
    dowolność ale pierwsze w kolejce było ugrupowanie które samodzielnie czy tez w
    koalicji utworzonej przed wyborami zebrało najwięcej głosów. Uważam ze w pierwszej
    kolejności prezydent powinien zaproponować tym co maja najwięcej czyli 194. Jeśli
    przed głosowaniem o uznanie rzadu PiS nie dobierze zeby mieć wiekszzosc to nie
    zostanie powołany. KO ma 167 i ich palcem prezydent pokaze jako kolejnych do
    tworzenia rzadu. Szansa ze rzad zaproponowany przez KO zyska wiekszosc jest większa
    niz ma PiS, ale nie jest stu procentowa. Jeśli KO będzie partia rzadzaca to zaczna
    się dla niej tragiczne czasy. Prezydent będzie miał ze dwa lata na wetowania tego co
    w KO i społce wymysla. Do tego wyzej wymienieni nie maja tyle glosow zeby wystarczyło
    na 3/5 potrzebne do odwetowania. Czasami jak nie dało się wygrać to można z
    przegranej pozycji zrobić tak zeby ten co mu się wydaje ze wygrał nic nie mogł sam
    zrobić.