    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    Date: Sun, 12 Nov 2023 10:53:55 -0000 (UTC)
    <uhq512$e0q$1$pisk@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <uht91s$tof$1$pisk@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <uifepu$ha5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <uikgve$lnv$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <uin3h0$3or$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <uiprp1$fd9$1$Cav@news.chmurka.net>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > W sensie, że nie jest liniowa?

    Oczywiście ze nie jest liniowa.
    Chociaz zaleznosc jest odwrotna niz mogłoby sie wydawać- czym mniej
    masz głosów tym wieksza jest dotacja za kazdy głos.
    No i jest bodaj limit 3% lub 6% dla koalicji.

    > Ta jasne.
    > To był pretekst, ale nie formalny, bo formalnie nic nie jest
    > zapisane w ten sposób.

    Masz racje, dała pretekst.

    > Tak - w złej wierze nic nie ma znaczenia.

    Mam nadzieje ze nie mowisz o mojej złej wierze?

    > Nie.
    > Wszyscy których znam, głosowali na TD tylko dlatego, żeby
    > przekroczyła próg - i to właśnie przekroczenie odebrało zwycięstwo
    > prawakom.

    Dla mnie tez był to jeden z poodów (drugi to taki ze znam osobiscie
    kandydatke)
    Ale nie masz wrazenia ze to straszne wypaczenie procesu wyborów?

    > Możesz sobie mówić że jednak prawacy wygrali, ale fakty są inne.

    Dziekuje ze moge sobie mowic co chce.
    Uwazam ze liczb nie oszukasz - najwiecej głosów zdobył komitet pis.
    Najwieksze szanse na utworzenie rzadu (jedyne) ma koalicja
    demokratyczna.
    Natomiast wyników komitetów nie mozna sobie ot tak łączyc bo ja nie
    wiem czy gdyby KO + TD + Lewica poszły razem to miałyby tyle samo
    głosów co miały oddzielnie. Oni sami tez tego nie byli pewnie.

    > I od wtedy wiadomo, że wygrała obecna opozycja.

    I ze ma najwieksze szanse stworzyc rzad. To prawda.
    Ale najwiecej głosów zdobył komitet pis.

    > Bo jesteś naiwny.
    > To ma zerowe znaczenie.

    Naprawde uwazasz ze polityka to tylko czyny? Ze słowa i wrazenie nie
    maja znaczenia? No to teraz ty jestes naiwny i to do kwadratu.

    > Nie.

    Mamy protokol rozbieznosci.
    I znow musze powiedziec ze skoro dla ciebie wystarcza słowa polityków
    to jestes niebywale naiwny.
    Zwroc uwage ze jeszcze przedd pierwszym posiedzeniem Lewica juz
    "wystapiła" z rzadu...

    > Tak ma w zwyczaju.

    > Co to jest wg Ciebie stan deklaratywny?
    > Bo obawiam się, ze nie rozumiesz co piszesz.

    Nie musisz sie obawiac. tak samo jak nie musisz prowadzic w taki
    chamski sposób rozmowy.
    Wydawałoby sie ze skoro prowadzimy ze soba rozne rozmowy od nastu lat
    to przynajmniej nie przypisujemy sobie wzajemnie głupoty.
    Stan deklaratywny to znaczy stan oparty na deklaracjach.
    Jest wazny ale dopoki nie jest sformalizowany to wszystko moze sie
    zmienic, zwłaszcza w polityce.
    W sumie juz sie zmieniło. Lewica powiedziała ze nie wchodzi do rzadu.

    > A w danym momencie wszystkie stany są takie same zresztą.

    > Nie twierdzę że nim jesteś, tylko że niepotrzebnie po nich
    > powtarzasz bzdury.
    > I wygląda jeszcze na to że w nie uwierzyłeś.

    Ja po nikim nie powtarzam, wrecz stwierdzam ze zdecydowanie zbyt czesto
    ide w opozycji do wielu twierdzen.
    Ale ze mam umysł scisły to nie bede twierdził ze 200 jest mniejsze niz
    160, tak samo jak nie bede twierdził ze 250 jest mniejsze niz 200.
    Ale kontekst podawania tych licz ma znaczenie.
    20 cm to tez moze byc i duzo i mało. Zalezy od kontekstu ;-)

    > Jak widać, nie mieli by racji i to nie była naiwność.

    Czyzbym odniosł wrazenie ze oceniasz ogol spoleczenstwa duzo lepiej niz
    ja?
    Jestes az tak naiwny? ;-P

    Ok.

    --