  • Data: 2020-01-06 10:40:34
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.01.2020 o 08:29, Kris pisze:

    > Popatrz na Siebie.
    > Nie odpowiadało Tobie płacenie odwróconego vatu itp to wyjechałeś gdzieś gdzie ruch
    lewostronny jest.
    > Dziura w Polsce po Tobie nie została bo Twój biznes ktoś przejął i robi to co Ty
    dotychczas i VAT odwrócony pewnie płaci.
    > A odwrocony wprowadzili nie po to aby Ciebie za morze wygonić. Powody były inne.

    Jakie? bo chyba jednak nie zadziałało to tak jak trzeba

    > Ty teraz u kapitalisty na etacie i myślę że radosny byś nie był gdyby Twoj obecny
    pracodawca Ciebie w uja robił, np zaniżał należne składki, nie zgłosił do
    ubezpieczenia czy łamał inne Twoje jako pracownika prawa.

    jakby robił mnie w balona to dużo łatwiej byłoby mi zmienić pracę na
    inną niż zostawić firmę - to w Polsce odwlekałem kilka lat (właśnie ze
    względu na dobro pracowników), finalnie stwierdziłem, że jednak nie ma
    sensu się dalej męczyć.
    Część zleceń przejął mój były pracownik, aby po kilku miesiącach umówić
    się z jedną z firm na pracę tylko dla niej (jednak na działalności, więc
    działa niezgodnie z prawem)
    Zauważ że firmę (jeśli masz zlecenia i kogoś zatrudniasz) duuużo
    trudniej zostawić (a praktycznie nie da się w tak krótkim czasie) jak etat.
    Tu gdzie jestem umowy śmieciowe są zupełnie legalne, tak samo jak
    legalna jest praca 24h dziennie 7 dni w tygodniu - jeśli się tak umówisz
    z pracodawcą. Na własnej działalności możesz pracować zamiast umowy o
    pracę i masz wtedy więcej w kieszeni.
    Tutaj więc nie jest to wyzyskiwanie tylko zwyczajna umowa. Jest też
    kilka innych rzeczy na które byś narzekał - np. niepłatne pierwsze 4 dni
    chorobowego czy własne podstawowe narzędzia pracy - ale ja obydwie te
    rzeczy uważam za plus (są też minusy, żeby nie było..)

    Lukasz