eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-23 21:14:21
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 23 września 2021 o 20:18:03 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nikt tu o prądzie nie wspomna. Zenek twierdzi, że mu napięcie w fazie
    > się przemieszcza i podaje analogie z prądnicą/silnikiem *INDUKCYJNYM*
    > który z definicji nie ma cos fi=1 i w dodatku przesuniecie silnie zależy
    > od chwilowych warunków.
    sinus ale "same górki sinusów składowych" ;)
> [...]
    >
    > https://www.desmos.com/calculator
    >
    > wpisz sobie sin(x) + sin(x+ 1)
    >
    > A nastepnie zmieniaj 1,2,3,4... aż uzyskasz coś innego niż sinus
    > przesunięty w fazie, o innej amplitudzie. Raczej się nie uda.
    >
    > Być może mówisz o mocy *chwilowej*. Ale to za daleko od dysputy z
    > gatunku "czy falownik podnosi napięcie" i myślę że nie jest istotny.
    > Całośc problemu z PV można analizować na poziomie napięc skutecznych i
    > nie jest wymagane wnikanie w przesuniecia fazowe - falownik nie generuje
    > mocy biernych w normalnych sytuacjach (choc może) i przesuniecie fazowe
    Falownik żeby dostarczył moc do sieci musi wymuszać na sieci wzrost częstotliwości.
    Musi wytwarzać sinusoidę wcześniej niż jest w sieci. Oczywiście jakiś mały falownik o
    mocy liczonej w pojedynczych kilowatach nie jest w stanie zmienić częstotliwości. Ale
    chce i na ile chce to zrobić jest miarą tego ile mocy może dostarczyć do sieci.